220V AC motor

Başlatan 34sileli, 26 Ocak 2016, 23:46:28

34sileli

Merhaba,
elimde 220V ile çalışan AC motor var fakat ben bunu bi türlü çalıştıramadım.Üç ucu bulunuyor ve bir bacağı ortak diğerleri sağa ve sola dönmesini sağlıyor.enerji verdikten sonra el ile hareket ettirdiğimde kendi dönmeye başlıyor diğer yöndede oluyor fakat elle çevirmediğim takdirde hiç dönmüyor acaba sorun nedir?

mehmet

Bir yerlerine kondansatör takılıyor olabilir.
Resim ekleseydiniz keşke...
Olan olmuştur,
olacak olan da olmuştur.
Olacak bir şey yoktur.
---------------------------------------------
http://www.mehmetbilgi.net.tr

34sileli

tabi hemen resim yüklüyorum
bu motor otomatik bahçe kapısından söküldü ve 3 ucu var.ortak uca faz diğer yönlerden herhangi birine nötr bapladıımda dönmüyor el hareketi ile çeviriyorum ve dönmeye başlıyor bu motora kondansatör bağlantısı nasıl yapmama gerekir ve bu motoru da her iki yöne kullanmam gerekiyor







elektronik

@mehmet hocanın dediği gibi kondansatör takman gerekiyor motora yol vermek için.

deblue

el hareketi ile başlıyorsa aynen yardımcı sargının faz farkıyla beslenmesi gerekiyor.

34sileli

kondansatörü nasıl bağlayacağım bağlantı şeması var mı ben bulamadım

mehmet

Ana sargıyı bulmanız gerekecek, eğer merkezkaç anahtar
varsa işiniz kolay.
Yardımcı sargıyı bulunca uygun bir gerilimde kondansatör
takarsınız sorun çözülür.
Ancak yine de motor tipi tam belli değil...
Olan olmuştur,
olacak olan da olmuştur.
Olacak bir şey yoktur.
---------------------------------------------
http://www.mehmetbilgi.net.tr

deblue

Ölçü aletiniz var ise yüksek dirençli olan yardımcıdır

34sileli

#8
Alıntı yapılan: deblue - 27 Ocak 2016, 14:13:18
el hareketi ile başlıyorsa aynen yardımcı sargının faz farkıyla beslenmesi gerekiyor.

ama bu motorun iki yönede dönmesi lazım dediğiniz şekilde böyle bağlantı yaparsam iki yönede dönmesini sağlayabilir miyim?

mesaj birleştirme:: 27 Ocak 2016, 17:34:19

Alıntı yapılan: mehmet - 27 Ocak 2016, 14:14:18
Ana sargıyı bulmanız gerekecek, eğer merkezkaç anahtar
varsa işiniz kolay.
Yardımcı sargıyı bulunca uygun bir gerilimde kondansatör
takarsınız sorun çözülür.
Ancak yine de motor tipi tam belli değil...

ana sargıyı bulduktan sonra kondansatörü nasıl bağlayacağım

elektronik

#9
ana sargı şebekeye direk bağlanacak, yardımcı sargı ise bir ucu yine şebekeye direk bağlanacak diğer ucuda kondansatör üzerinden şebekenin diğer ucuna bağlanacak.

dönme yönünü değiştirmek için ana sargı yada yardımcı sargı uçlarını yer değiştirmeniz gerekiyor.

birde şöyle bişey var. bazı motorlarda kondansatör sadece yol vermek için kullanılır yani motor dönmeye başladıktan sonra kondansatörün devreden çıkması lazım
bazı motorlarda ise kondansatör sürekli devrede kalır.  sizin motorda durum nedir bilmiyorum.



Cemre.

#10
http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Asenkron%20Motor%20Kumanda%20Teknikleri.pdf

52. sayfayı (pdf sayfası, kitap syf numarası değil) incelemenizi tavsiye ederim.

Bir fazlı yardımcı sargılı motorlarda hocalarımın da dediği gibi, motorun dönüş yönünde yeterli manyetik alan oluşturulması ve ilk hareketin sağlanabilmesi için Yardımcı Sargı diye isimlendirilen, çok sipirli ince telli sargı kullanılır. Bu az sipirli kalın telli "Ana Sargı"ya yardımcı olduğundan yardımcı sargı ismiyle nitelendirilmiştir ve bir fazlı motorlarda kalkış anında manyetik komütasyonun yönünü belirlediği için aslında dönüş yönünü belirlemek için de kullanılabilmektedir.

Bunu sağlayabilmek için Ana sargı ile Yardımcı sargı üzerinden geçen akımların herhangi birinden geçenin yönü değiştirilmelidir. MEGEP Modülünde yardımcı sargının üzerinden geçen akım yönünün kontaktörlerle nasıl değiştirileceği kumanda devresi de çizilerek verilmiş. Bu kaynaktan yararlanabilirsiniz.

Motorunuz santrifüj (merkezkaç) anahtarlı (yani yardımcı sargısı bir süre sonra devreden çıkan) ya da sürekli devrede kalacak şekilde tasarlanmış olabilir.
Ancak benim tahminim, kalkış anında yüksek momente ihtiyaç duyacağınızdan yüksek ihtimal santrifüj anahtarlı tip olduğu yönünde. Bu sizin kumanda devreniz için hiç bir değişiklik teşkil etmez. Motorun iç aksamında bulunan santrifüj anahtarının çalışıp çalışmaması sizi etkileyebilir.

Teşekkürler, iyi günler.

http://www.elektrikport.com/teknik-kutuphane/1-fazli-asenkron-motorlar-nasil-calisir/15144#ad-image-0

34sileli

Alıntı yapılan: huseyin67 - 28 Ocak 2016, 14:09:19
http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Asenkron%20Motor%20Kumanda%20Teknikleri.pdf

52. sayfayı (pdf sayfası, kitap syf numarası değil) incelemenizi tavsiye ederim.

Bir fazlı yardımcı sargılı motorlarda hocalarımın da dediği gibi, motorun dönüş yönünde yeterli manyetik alan oluşturulması ve ilk hareketin sağlanabilmesi için Yardımcı Sargı diye isimlendirilen, çok sipirli ince telli sargı kullanılır. Bu az sipirli kalın telli "Ana Sargı"ya yardımcı olduğundan yardımcı sargı ismiyle nitelendirilmiştir ve bir fazlı motorlarda kalkış anında manyetik komütasyonun yönünü belirlediği için aslında dönüş yönünü belirlemek için de kullanılabilmektedir.

Bunu sağlayabilmek için Ana sargı ile Yardımcı sargı üzerinden geçen akımların herhangi birinden geçenin yönü değiştirilmelidir. MEGEP Modülünde yardımcı sargının üzerinden geçen akım yönünün kontaktörlerle nasıl değiştirileceği kumanda devresi de çizilerek verilmiş. Bu kaynaktan yararlanabilirsiniz.

Motorunuz santrifüj (merkezkaç) anahtarlı (yani yardımcı sargısı bir süre sonra devreden çıkan) ya da sürekli devrede kalacak şekilde tasarlanmış olabilir.
Ancak benim tahminim, kalkış anında yüksek momente ihtiyaç duyacağınızdan yüksek ihtimal santrifüj anahtarlı tip olduğu yönünde. Bu sizin kumanda devreniz için hiç bir değişiklik teşkil etmez. Motorun iç aksamında bulunan santrifüj anahtarının çalışıp çalışmaması sizi etkileyebilir.

Teşekkürler, iyi günler.

http://www.elektrikport.com/teknik-kutuphane/1-fazli-asenkron-motorlar-nasil-calisir/15144#ad-image-0

cevabınız için teşekkür ederim.
attığınız linke baktım yazınızı inceledim ama bu attığınız linkteki devrede 4 uçlu motor için bağlantı yapmış diye anlıyorum ben.
benim motor 3 uçlu bunun bağlantısını biyerde bulamadım.



ismail16

otomatik kapı motoru kondansatör takman gerekiyor bende bozuk vardı bulabilirsem kontrol devresiniçizerim

Cemre.

#13
Siz 1 - 2 - 3 numaralı uçları görüyorsunuz. 2 - 4 ise kısadevre. Şimdi her kombinasyonda toplam 3 tane omaj ölçümü yapın.

Örneğin,
1-2 arası omaj A
2-3 arası omaj B ise,
1-3 arası omaj A+B'dir.

B' yani yardımcı sargı büyük omaj,
A' yani ana sargı küçük omaj. Bağlantıyı buna göre yapabilirsiniz.

ek. Modülün 50. sayfasında (pdf olarak 52.) bir kumanda devresi verilmiş. Evet bu kumanda devresinin kurulabilmesi için yardımcı sargının iki ucunun da dışarıya çıkartılmış olması gerekir. Buna pratik bir çözümüm yok, bu konuda cevap verebilecek birileri elbet vardır forumda. En son çözüm olarak ana sargı ile yardımcı sargının birleşim noktası ayrılıp kumanda devresi kurulabilir ancak yeterli bilgiye sahip değilseniz böyle birşey yapmanızı tavsiye edemem.

Kolay gelsin, iyi akşamlar.

34sileli

Alıntı yapılan: huseyin67 - 28 Ocak 2016, 18:04:28
Siz 1 - 2 - 3 numaralı uçları görüyorsunuz. 2 - 4 ise kısadevre. Şimdi her kombinasyonda toplam 3 tane omaj ölçümü yapın.

Örneğin,
1-2 arası omaj A
2-3 arası omaj B ise,
1-3 arası omaj A+B'dir.

B' yani yardımcı sargı büyük omaj,
A' yani ana sargı küçük omaj. Bağlantıyı buna göre yapabilirsiniz.

ek. Modülün 50. sayfasında (pdf olarak 52.) bir kumanda devresi verilmiş. Evet bu kumanda devresinin kurulabilmesi için yardımcı sargının iki ucunun da dışarıya çıkartılmış olması gerekir. Buna pratik bir çözümüm yok, bu konuda cevap verebilecek birileri elbet vardır forumda. En son çözüm olarak ana sargı ile yardımcı sargının birleşim noktası ayrılıp kumanda devresi kurulabilir ancak yeterli bilgiye sahip değilseniz böyle birşey yapmanızı tavsiye edemem.

Kolay gelsin, iyi akşamlar.

Teşekkür ederim
peki kondansatör değerini neye göre nasıl seçmem gerekir bu konuda bilginiz var mı? çünkü 275V 100nF lık kondansatör taktım olmadı