3d yazıcılar hk

Başlatan mert3162, 31 Mart 2016, 02:22:02

superconductor

Aslında 0.1mm nozzle birçok iş için yeterli. Fakat fdm yazıcı çıktılarında xy pozisyonlamadaki jitterden kaynaklı yüzey bozuklukları oluyor. Belki jitter bu kadar fazla olmasa düşük çözünürlük problem olmayacak. Aslında amaç çözünürlüğü arttırmaktan ziyade daha sağlam ve titreşimsiz pozisyonlama.

kayatech

0.4 nozzle ile 0.1 mm baskı almak mümkün. Bence hiç trapez vida ile uğraşmayın Zaten lego dişlisi vs. basmak için bile 0.4 nozzle yeterli gelirken sadece nozzle çapını 0.2 yaparak fazlaca kaliteli baskılar almanız mümkün.

muhendisbey

0.1mm'lik nozzle 3D yazıcılarda genellikle kullanılmaz.
Neden?
0.1mm lik nozzle kullanırsan bu 0.1mm daha küçük layerlar (katman) anlamına gelir. Yani 0.1mm lik nozzle için 0.05mm layer kullanacaksın.
Sonuç:Daha fazla katman daha fazla işlem süresi
Peki beklenen sonucu verir mi? Hayır vermez. 0.1mm lik nozzle olsa bile bu nozzle ın deliğidir sadece. nozzleın uç kalınlığında değişim beklemeyin. Ayrıca 0.1mm nozzleın sıkça tıkanması anlamına da gelir. Zaman içerisinde hazneden bulaşık olarak kalan plastik kopar ve uç tıkanır. 0.1mm lik ucu açmanız hiç kolay olmayacaktır.
İdeal nozzle kalınlığı 0.3 ve yukarısıdır. 3mm lik nozzle için layerlar 0.2 veya 0.25 olarak seçilebilir.

İyi de 2, 2.5 ne demek?
Nozzle 0.3 mm olsun katman kalınlığı 0.2mm bu durumda plastiği yapıştırmak için 0.1mm kullanıyorsunuz demektir. Mekanik direnci etkileyen önemli bir unsur.
0.25 yaparsanız katman yapıştırmak için 0.05mm kullanıyorsunuz demektir. Mekanik direnci daha düşük olur.

Tabi burada saçmalamamak gerek
0.4'lük uç kullanıp katman 0.2 olacak derseniz elbette sıkıntı olur.

Peki hiç mi düzgün parça basamayacağız?
Bu sorunun cevabı post process(işlem (baskı) sonrası) işlemleri yani kısacası sırayla zımpara, astar, zımpara, boya ile parçaya istediğiniz görüntüyü verebilirsiniz.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

superconductor

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Vidalı mili yataklamak gözümde büyüyordu zaten kasnak ile devam edeyim.

@muhendisbey hocam bu işlerle baya uğraşmışsın bir kaç şey danışmak isterim. Kafama extruder ve hot-end takılıyor. Birkaç fark görüyorum:

* Bazı extruderlar hot-endin hemen üzerinde bazıları ise gövdeye monteli ve boru üzerinden plastik malzeme besliyor.

* Bazı extruderlerde redüksiyon var. Uygulamada ne gibi bir artı sağlıyor?

* Yine bazı hot-endlerde iki ayrı fan var ve birisi nozülün hemen altına üfleyecek şekilde yerleştiriliyor. Nozülden çıkan eriyik plastiği hızlı dondurmak içinmidir?

muhendisbey

Parça basılırken soğutulursa altı boş yerlerin basımı daha net olur. Aksi takdirde altı boş yerler basılırken sarkma yapar, parça bozuk çıkar.
Sıcaklık parça üzerinde dağılır. Plastiğin geçtiği boruda erimesi akışı sekteye uğratır bu nedenle hot end de soğutulur.

2 Çeşit extruder tipi var. Uzun dediğimiz bowden tube ile basılan, yada short dediğimiz doğrudan sürüş.
bowden tubete motor harici bir konuma konulup teflon tüpten akış sağlanır. Kafada motor olmadığından daha hızlı yazdırılması mümkün olur. Ancak akış bowden tube içerisinde sekteye uğrar. Tüp içerisinde filament toplanabilir itme ve çekme durumları extruder ucuna tam olarak yansımayabilir. Bu da parçanın homojen basılmasını zorlaştırır, filament akmaması gereken yerde filament akmasına sebep olabilir.
Doğrudan filament sürerseniz kafada motor olduğu için daha ağırdır ve hız daha düşüktür ancak mesafe kısa olduğu için makine parametresi nasıl ayarlanmışsa o şekilde parçayı basarsınız.
Redüktör çarkı olursa filamenti rahat çekebilirsiniz, filament sonuçta bir yerden çekilmeli yoksa yazıcınız filament almakta zorlanabilir yada eksik alabilir. Ayrıca redüktör çarkı sayesinde daha az tıkanma sorunu yaşarsınız. Basınç fazla olduğu için tıkayacak maddeler uçtan daha rahat atılır. Her filament kaliteli yada homojen değildir.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

Klein

#80
Yeni konu açmadan buraya yazdım. Umarım konuyu dağıtmamışımdır. Benim yazıcının nozzle çapı 0,4mm fakat sürekli tıkanıyor.  2-3 saatlik bir baskının ortasında tıkanabiliyor. Bu kadar sık tıkanması normal mi? Muhtemel tıkanma sebebi nedir?  piyasada nozzle bulunuyor mu? bulunursa nereden bulunur?

Ekleme:
Tıkanıklığı açmak için vakum kullanıyorum. Ama her zaman işe aramıyor. Bazen söküp temizlemem gerekiyor. tıkanıklığı açmanın kolay yolu var mı?

BurakSeki

Tıkanma sorunu filanment ten kaynaklanıyor diye duymuştum.Nemden etkilendikleri için olabilir.

kayatech

Alıntı yapılan: Klein - 18 Nisan 2016, 00:27:33
Yeni konu açmadan buraya yazdım. Umarım konuyu dağıtmamışımdır. Benim yazıcının nozzle çapı 0,4mm fakat sürekli tıkanıyor.  2-3 saatlik bir baskının ortasında tıkanabiliyor. Bu kadar sık tıkanması normal mi? Muhtemel tıkanma sebebi nedir?  piyasada nozzle bulunuyor mu? bulunursa nereden bulunur?

Ekleme:
Tıkanıklığı açmak için vakum kullanıyorum. Ama her zaman işe aramıyor. Bazen söküp temizlemem gerekiyor. tıkanıklığı açmanın kolay yolu var mı?

Eğer ısı düşük(flament kutusundan en uygun ısıyı kontrol edin) ise ve hottend çok ısınıyor ise ve akış hızı olağandan fazla/düşük ise çabuk tıkanıyor. Nozzle 6-10 TL lik birşey ve internetten birçok yerden alabilirsiniz.
Örneğin;
http://www.robotistan.com/04mm-nozzle

Tıkanıklığı açmak için şuraya göz atın ;
http://www.priyoid.com/3d-yazici-hakkinda-bilinmesi-gerekenler/nozzle-nasil-temizlenir/





Klein

Nozzle  içerisinde plastik iyice sertleşmiş. Vakumla açınca sadece delik açılıyor ama sertleşmiş plastik olduğu gibi kalıyormuş. Kalıntıları da temizleyince düzeldi sanırım. 2 saattir tıkanmadı.

muhendisbey

Temizlemenin en kolay yolu nozzle'ı ısıtıp uç kısmından direncin bacağını sokmak.

Sürekli tıkanıyorsa 2 sebebi vardır.
Yüksek sıcaklık ve kötü filament

Yüksek sıcaklıkta kullandığınız ntc ye uygun ayarlar yada PID parametreleri ayarlanmamışsa meydana gelebilir. Aynı şekilde plastiğin nozzle'da uzun süre kalması da yapısını bozar.
Kötü filament ise ortam şartları tozlu, kirli, yağlı, nemli ise olabilecek durumdur.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

birkan

Filament değiştirdiniz ve hala sürekli tıkanıyorsa nozzle içinde metal çapağı kalmıştır. Başıma gelmişti.
Nozzle sökülüp havya ile ısıtılacak. Arka tarafından içi matkap ucu, ince tornavida vs ile elle sıyırılacak.


Sent from my iPhone using Tapatalk

superconductor

Şöyle bir ürün buldum: http://www.rigid3d.com/rigid3d-zero-3d-yazici/
Kullanan gören bilen varmıdır? yorumlara göre printer yapmaktan vazgeçebilirim.

mert3162

Alıntı yapılan: superconductor - 18 Nisan 2016, 14:00:35
Şöyle bir ürün buldum: http://www.rigid3d.com/rigid3d-zero-3d-yazici/
Kullanan gören bilen varmıdır? yorumlara göre printer yapmaktan vazgeçebilirim.

gerçekten çok güzel bir cihaz fiyat alabildinizmi ? fiyatı banada bildirebilirseniz sevinirim
|^^^^^^^^^^^^\ ||\
|__PICPROJE.ORG __
||'""|""\___
| _____________ l | |__|__|___| )
(@!)!(@)"""""**|(@) (@)****|(@)---------

 Üstadlarım nonstradam & Logan

sezgin05

Nihayet Ultimaker2 Sigma Profil Yazıcımı bitirdim.




muhendisbey

Hayırlı olsun. Öncelikle.

Ufak bir öneri vereyim. Isıtıcı tabla olarak alüminyum olan MK3'e geçiş yaparsanız cam kullanmaya ihtiyacınız kalmaz. Yeni keşfettim MK3'ü ve açıkçası geçiş yapmak istiyorum.

Kübik yapmayı bende istedim ancak şunu gördüm, görüntüsü güzel ancak masraflı. Prusa i3 yada benzer sigma türevleri olan köprülüler daha ekonomik ve daha sade oluyor.

Bowden extruder'den memnun musunuz?
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.