QUICKSTOP frenler hakkında .

Başlatan HellMarch, 27 Eylül 2005, 15:28:12

HellMarch

Selam arkadalar .

Elektirikli motorlarda kullanılan quickstop motor freni denilen bir olay var bunun sistemi çalışma prensibi nedir ? sanırım özellikle şarjlı matkaplarda kullanılıyormuş tetiği bıraktığın anda motorda duruyormuş bir nevi fren ediliyormuş bu sistem hakkında bilgisi olan varmı arkadaşlar nedir ne şekilde çalışır diye .

Teşekkürler .

murat79

http://www.argeguvenlik.com  adresinde  genişce  bir  makale  vardı  dc  motor  kontrolleri  ile  ilgili  pwm  felan  kullanımı  vardı  içerisinde  işini  gorurmu  bimiyorum  ama  bi  bak  istersen
------------------------------------------------------- Kim Ne Derse Desin Kim Ne Söylerse Söylesin  Sen Gel Ne Olursan Ol Yine Gel

HellMarch

Arkadaşım verdiğin adresi iyicene inceledim maalesef benim sorumun cevabı orda yok yinede teşekkür ederim Allaha emanet .

HellMarch

Bu olayı çözmüş bulunmaktayım arkadaşlar ilgilenen arkadaşa teşekkür ederim .

Erol YILMAZ

Bir fren var ama QuickStop mudur nedir onu bilmem.
DC Motorun 2 ucunu kisadevre edersin. Olur sana fren. Hepsi bu :)

HellMarch

:D  :D  :D  :D   evet zaten bundan ibaretmiş tabi kısaca   ;)

HellMarch

Fakat birşey daha soracağım ki bu motorun + ve - kutuplarını kısa devre ettiripte motoru frenlemek motora herhangi bir zarar verirmi ömründen falan çalarmı yani ?

Klein

Rulmanları vs... sağlamsa bir zararı olmaz.  mekanik olarak frenlemekten daha güvenli. Ancak kısadevre anında fırçalardan  ve bobinden çok yüksek akım geçer. Bu da sık olursa bobinlerin ısınmasına , biraz da fırçaların tahrip plmasına neden olabilir. Ama bunlar da çok önemli sorunlar çıkarmaz.

OG

Eski treleybus lerde (yazılışı böylemiydi unuttum) fren anında aküleri şarj ediyordu, enerji boşa gitmiyordu.
FORUMU İLGİLENDİREN KONULARA ÖM İLE CEVAP VERİLMEZ.

CaFFeiNe

bildiğim kadarıyla son model hibrid araçlarda (hem petrol yakıtlı hem elektrikli) da fren olayının bir kısmını aküleri şarj ederek oluşturuyorlar yani fren pedalına bastığınızda dönen elektrik motorunu aküye bağlıyorlar bu şekilde motorun ürettiği elektriği aküyü şarj etmede kullanıyorlar, akünün şarj olurken çekeceği akım dolayısıylada motor zorlanıyor ve istenilen fren gücünün bir kısmı sağlanıyor (yetmeyen kısım bildiğimiz balata+disk ile sağlanıyor)

Klein

Metroda da aynı sistem işliyor. Dinamik fren olarak adlandırılıyor. Dinamik fren esnasında kazanılan enerji tekrar hatta veriliyor.  Eğer o an hatta akım çeken bir tren yoksa yada ray boşluklarına geldiyse , kısa süreli yük dirençlerine uygulanıyor. Dinamik fren zayıflamaya başladığında
; zayıflama oranında balatalar sıkmaya başlıyor.

sezgin05

Sargıların kısa devre edimesi yöntemi özellikle DC motorlarda iyi iş görür. Hatta motorda mekanik frene göre daha az yıpratıcıdır.Asenkron motorlarda ise Stator sargılarına DC voltaj uygulayarak yapılan frenleme prensibide yine Dinamik frenleme sistemi olarak bilinir.Mesela bazı iş makineleri,torna freze tezgahlarında bu sistem sıklıkla kullanılır.