3D yazıcı extruder için özgün tasarım

Başlatan z, 18 Haziran 2016, 20:46:46

z

Evet "firmware"i kendim yazdım. Dikdörtgen prizmayı çizdikten sonra slic3r programına G kodlarını üret dediğimde G01, G28, G92, M104, M106, M107, M109 kullandı.
Daha ne lazım ne lazım değil bilmediğim için diğerlerini şimdilik kodlamadım.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

Andromeda

" Tanrı, iradesini hakim kılmak için yeryüzündeki iyi insanları kullanır, yeryüzündeki kötü insanlar ise kendi iradelerini hakim kılmak için Tanrı'yı kullanırlar." ..." Tanrı'dan mesaj gelmiyor, biz Tanrı'ya mesaj gönderiyoruz"

z

Lineer interpolasyon yaparak 3 ekseni senkronize hareket ettiren komut.

Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

Andromeda

Acaba içi boş bir kutu için yaklaşık kaç satırlık pic basic komutu gerekir yaklaşık olarak?
" Tanrı, iradesini hakim kılmak için yeryüzündeki iyi insanları kullanır, yeryüzündeki kötü insanlar ise kendi iradelerini hakim kılmak için Tanrı'yı kullanırlar." ..." Tanrı'dan mesaj gelmiyor, biz Tanrı'ya mesaj gönderiyoruz"

z

Evet extruder çalıştı.

Uzunluk sorunu olmayan extruder yapmak hiç de zor değilmiş. Yüksekliği çok az extruder yapmanın tek yolu ise sanırım su ile soğutma yapmak. Ancak uğraşmaya değmez.

https://youtu.be/JeAuJWoT9wk
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

tekosis

bir ürün görelim o zaman hocam. eline sağlık.
İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, sen kendin bilmezsin, bu nice okumaktır.

z

Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

ido2323


z





Ben bu işi pek sevmedim.

Parçanın bir ucu zemine yapışmadımı  o baskıdan hayır gelmiyor.

Isıtıcı kafaya da alışamadım. Sıcak olduğunu unutup kaç kere parmağımla dokundum.

Flament itici rulmana baskı yapan yayı da güçlendirmem gerekecek.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

z

#114
Alıntı yapılan: Tagli - 24 Haziran 2016, 16:51:59
Extruder garip bir şekilde gözüktüğü kadar hassas değil. Yani biraz az biraz fazla filament gitmiş o kadar da farketmiyor. Zaten genel olarak retraction haricinde dönüş tek yönlü, bu yüzden boşluklar sorun olmuyor.

Düşündüm de aslında 3B yazıcının kendisi zaten hassas bir alet değil. O kadar derme çatma bir makinenin çalışabilmesi bile mucize gibi.

Evet bu makinelerin çalışması mucize. Makimemle artık baskı alabiliyorum. Baskılardaki hataları araştırırken extruderin flamenti istendiği gibi itmediğini farkettim.

Extrudera ait step motor verilen feed rate ile dönüyor ama flament step motorun dönme hızıyla orantılı ilerlemiyor. Flamenti sandiviçleyen tırtıllı disk ile rulman arasındaki mesafeyi  daraltarak flamenti daha çok ezip flament hızının tırtıllı diskin çevresel hızı ile aynı olmasını amaçladım fakat bu durumda tırtıllı disk flamenti kazıyıp yontuyor ve arada patenaj yapıyor. Baskı rulmanını çok çok sıkarsam da bu kez step motor adım kaçırmaya başlıyor. Fakat  ısıtıcıyı çalıştırmadan "nozzle"ı sökersem çıkan flamenti parmaklarımla durduramıyorum.

Bu durumda erimiş plastik, 0.4mm çaplı delikten çıkarken çok büyük sürtünme oluşturuyor ve zamanında "nozzle"ı terkedemiyor. Haliyle de yeni flament girişine de izin vermediği için flament itici step motor flamenti yontmaya başlıyor ya da adım kaçırıyor.

Bu soruna rağmen baskı alabiliyorum. Üstelik internette fotoları yayınlanan baskısı alınmış nesnelerde da baskı hataları görebiliyorum.

!!! 3D yazıcısı olanlar !!!!

Makinenizde flament ilerlemesinin step motorun devir sayısı ile mükemmel uyumlu olduğunu söyleyebilirmisiniz? Özellikle dişli sistemi kullanan arkadaşların cevabını çok merak ediyorum.

Mümkünse video yayınlayabilirmisiniz?

Duruma göre  step motorla tırtıllı disk arasına dişli sistemi kurup kurmamaya karar vereceğim.

Sıcaklığı çok artırıp akışkanlığı artırmak fakat baskı ardından yüzeyi hızlıca soğutmak da sanki çözüm olacak gibi.

Fakat yakışıklı bir çözüm olmasa da, bu sorunu baskı hızını düşürerek de çözmek mümkün.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

z

Sözkonusu patenajın nedeni burdan çıkacak gibi. (Feed rate'i extruder motoru için yanlış kullanıyorum hissine kapıldım)

while (<>) {
    if (/^G1.*? F([0-9.]+)/) {
        $F = $1;
    }
    if (/^G1 X([0-9.]+) Y([0-9.]+).*? E([0-9.]+)/) {
        my ($x, $y, $e) = ($1, $2, $3);
        my $e_length = $e - $E;
        if ($e_length > 0 && defined $X && defined $Y) {
            my $dist = sqrt( (($x-$X)**2) + (($y-$Y)**2) );
            if ($dist > 0) {
                my $mm_per_mm   = $e_length / $dist;  # dE/dXY
                my $mm3_per_mm  = ($filament_diameter[$T] ** 2) * PI/4 * $mm_per_mm;
                my $vol_speed   = $F/60 * $mm3_per_mm;
                my $comment = sprintf ' ; dXY = %.3fmm ; dE = %.5fmm ; dE/XY = %.5fmm/mm; volspeed = %.5fmm^3/sec',
                    $dist, $e_length, $mm_per_mm, $vol_speed;
                s/(\R+)/$comment$1/;
            }
        }
        $E = $e;
        $X = $x;
        $Y = $y;
    }


Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

z

#116
Sorun muhtemelen nozzle deliğindeki kısmi tıkanıklıkmış.





! No longer available

Donanımhaber formunda bir arkadaşın önerisi doğultusunda piramit baskısını yaptım.

Termistörü ısıtıcı bloğa deldiğim deliğe sokuyordum. Bugün ölçü aletinin sıcaklık probunu bu deliğin içine sokup ölçtüğümde nozzlea dokunduğumdaki sıcaklıktan 10..20 derece yüksek olduğunu gördüm.

Bunun üzerine sıcaklık kontrolünü devre dışı bırakıp pramit baskısını aldım.

Baskı bittiğinde kafa yukarı çıkmadı ve en tepede bekledi. 3...4 sn sonra kendim kafayı kaldırdım. Bu nedenle en tepede biraz erime oldu.

Retraction mesafesini 0.5mm vermiştim.

Baskıda bir sürü iplikçik oldu baskı sonrasında bunları maket bıçağı ile aldım.

Orda da yorumlayacaklardır ama burda da hataları söylerseniz sevinirim.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

kayatech

Retraction speed : 140 mm/s  bende sizdekini bilmiyorum.

Retraction Distance = 3mm ( sende 0,5 çok az)
Katman kalınlığı olarak ise 0.25 mm kullanıyorum. Sizde biraz fazla gibi görünüyor.


Kabuk kalınlığını çizime göre iyi ayalarlamalısınız. Zaten genelde sadece kabuk kalınlığını değiştirmek yeterli oluyor. Ben 0.9 veya 1mm yapıyorum. Çok ince hatlar var ise 0,7. Daha altına inmemeye hayret ediyorum.
Nozzle çapı 0.4 ise 0.4 ve katları kabuk kalınlığı vermeyin.

Kabuk kalınlığını diyelim 0.8 mm yaptık. 2 hat koyduğunda 0.8 yapar. Bu da iki hattın birbirine yapışmaması demektir. 0.7 yaparsanız ilk hat 0.4 , 2 nci hattı 0.3 yapmak için ilk hatta 0,1 mm biner. Böylece duvar sağlamlaşır.

Gördüğüm bir diğer hata ise infill yaparken üst üste bindirme kısmı.
"infill overlap" olarak geçen ayarı ben %45 yapıyorum. Çizginin yarısından az bir kısmına kadar iç hatları kabuğa bağlama yapıyor. Eğer fazla yaparsanız dışarı doğru kabartılar oluşur.

Eğer cura kullanıyorsanız aşağıda kullandığım tüm ayarlar var. import ederek alabilirsiniz. Çok temiz çıktılar alıyorum.
Tabi bu benim makinem için geçerli. Eğer bu çizimin STL dosyası var ise bir de ben denemek isterim





https://yadi.sk/d/luiy7oGst9Hto


z

#118
http://www.thingiverse.com/thing:8757

Dediğiniz ayarları değiştirip tekrar baskı alayım.

En tepenin erimesinin sebebi makinenin Z  limiti 30mm olmasıymış. Şans eserri bu çizim de 32mm.

Aslında makinem 50mm ye kadar basabilecekti fakat extruderı uzun yapmak zorunda kalınca 50 mm yüksekliğim 30 mm ye indi.

mesaj birleştirme:: 09 Temmuz 2016, 18:17:54

slic3r de pek çok parametrenin ne işe yaradığını bilmediğimden orjinal değerleri ne ise aynen korudum. Sadece bildiğim değerleri değiştirdim.

Aslında parametrelerin ne anlama geldiğini detaylı hatta resimli anlatan bir link varsa çok makbule geçer.

Kabuk kalınlığının slic3r programındaki karşılığı nedir?
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

kayatech

http://www.rigid3d.com/wp-content/uploads/3d-yazici-kilavuz/Rigid3D-3d-yazici-kilavuz-p.pdf

Bu klavuz epey işime yaramisti. Telefon dan girdiğim icin bakamadım ama hem cura hemde slic3r ayarlarinin Turkce anlatımı olması gerekiyor.