Asenkron Motor Ve Dizel motor hibrid çalışma?

Başlatan Mucit23, 21 Ağustos 2020, 14:58:48

Mucit23

Selamlar

Dizel motorun bir elektrik motoru ile hibrid çalışması için bir test düzeneği kurulmak isteniyor. Amaç dizel motor üzerindeki yükün bir kısmını elektrik motoruna paylaştırmak. Tamamen akademik amaçlı bir çalışma. Bu iş için asenkron motorlar ve ac hız kontrol cihazları kullanılabilirmi?

Şunu merak ediyorum. Hız kontrol cihazı ile ac motor sürmede eğer motor mil hızı, ayarlanan hızdan yüksek ise inverter fren moduna geçip asenkron motoru frenliyor. İnverter larda bu durum iptal edilebiliyor mu? Yani motor set değerinden daha yüksek bir hızda dönüyorsa inverterin nasıl davranacağını merak ediyorum.

z

Diyod dogrultucu ardinda 7 IGBT ile tasarlananlar suruculer, motor devrinin artmasi durumunda motorun uretecegi enerjiyi frenleme direncinde harcamaya calisir. Bu belki bir tezgahta ya da asansorde is gorur ama senin uygulaman icin enerjiyi sebekeye basacak turde bir motor surucu lazim.

Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

necati

Diesl de Yakıt devir
Elektrik motorun da  akim deviri
izlemeniz gerekli
Yuk ne olacak
[email]entegreterbiyecisi@yahoo.com[/email]

Mucit23

Yük jeneratör.

Peki bu sistemde kullanılabilecek en uygun motor nedir? Motorun çıkacağı max rpm 3500rpm civarı.

DC şönt motorlar kullanılabilir diye düşündüm ama en az 5kw gücünde 250v dc civarı şönt motor lazım. Piyasada kim bunları yapar bilmiyorum. Çok kısıtlı kullanım alanı var.

Okan AKÇA

Asenkron motor ve  asenkron inverter ile rahatca yapılabilir. Standart motorlar istediğiniz devirde bulabilirsiniz. Asenkron motoruda yüksek verimlikli motor kullanırsınız %90   verim üzerinde motorlar olmasi lazim.

Mucit23

Asenkron Motor Ve hız kontrol cihazlarında şöyle bir durum var. Diyelim uygun güçte 3000rpm bir motor kullandık. Hız kontrol cihazı 25hz de motoru sürecek şekilde ayarladık. Yani motorun boşta 1500rpmde dönmesi lazım.

Fakat dizel motorun throtlle değeri fazla olduğundan elektrik motorunu 3000rpm de dönmeye zorluyor. Bu durumda inverter ve motor nasıl davranır?

Okan AKÇA

Hibrid dediginizde anladigim motorların bir tanesinin devrede olmasi  fosil yakitli araçların ilk kalkisi asiri tüketim yaptığı icin elektrik motorunla kaldirdiktan sonra belirli hizdan sonra elektrikli motoru devre dışı birakip dizel motor alinmasi geliyor aklima ikisinin calismasi anlamsız geliyor bana.

Mucit23

Hibrid sistemlerde genellikle kalkışlarda elektrik motoru devrede oluyor. Fosil yakıtlı motor ihtiyaç olmadığı sürece devreye girmiyor. Özellikle Ani hızlanmalarda her iki motor devrede oluyor. Elektrik motoru fosil yakıtlı motoru destekliyor.

Bu sistemde motorlar bağımsız çalışacak. Bu yüzden dizel motorun asenkron motoru aşırı tahrik ettiği durumlarda inverter ve motor nasıl davranır bunu merak ediyorum.

superconductor

Alıntı yapılan: Mucit23 - 21 Ağustos 2020, 21:35:45Asenkron Motor Ve hız kontrol cihazlarında şöyle bir durum var. Diyelim uygun güçte 3000rpm bir motor kullandık. Hız kontrol cihazı 25hz de motoru sürecek şekilde ayarladık. Yani motorun boşta 1500rpmde dönmesi lazım.

Fakat dizel motorun throtlle değeri fazla olduğundan elektrik motorunu 3000rpm de dönmeye zorluyor. Bu durumda inverter ve motor nasıl davranır?

Elektrik motorun yük gibi davranmaya başlayacak, enerji ya şebekeye yada fren direncine basılacak.

Motor kontrolcü sabit XHz de ayarlanmamalı, mil devrinin bir miktar üzerinde ayarlanmalı ki asenkron motor her devirde üretilecek torku paylaşsın. Sürücüden akım(tork) geri bildirimi alınabiliyorsa bir tork kontrol döngüsü oluşturulabilir.

necati

sebeke yeterli olmadıgı ıcın mi
boyle ıse
jeneratorle sebekeyi paralellemeniz daha kolay olabilir
[email]entegreterbiyecisi@yahoo.com[/email]

kimlenbu

Şebekeyi kullanmak hatalı bir düzenek olur, amacınız akü kullanarak bir ac motor sürmek, şebeke gerilimini kullanmak değil.

Ayrıca elektrik motorunu da debriyaj tarzı bir kavrama ile devreye alıp çıkarmayı da düşünebilirsiniz, bu sayede şebeke gerilimi kullanmak isterseniz işiniz kolaylaşır, aktif olarak devir ölçmek yeterli olur, akım ölçme ve koruma işini sürücü halleder.

Eğer üretime kadar yolu olan bir süreçse açık kaynak kodlu sürücü tasarımları var, onları kullanıp kendinize göre düzenlemeniz ilerisi için güzel bir yatırım olur.

Mucit23

Sadece bir adet üretilecek bir deney seti aslında. Akademik amaçlı dizel motor üzerindeki farklı yük durumları incelenmek istemiyor.

Bu iş için asenkron Motor çok uygun değil diye düşünmeye başladım. Fikir alışverişi yapıyorum şuanda tabi uygulanıp uygulanmayacağıda belli değil Sanki DC motor kullanımı daha uygun gibi. Kontrolü daha kolay.

Şöyle en az 5-7kw gücünde 200-300V DC Şönt veya seri motorları kimler yapar? Ben Türkiyede bulamadım. Kullanımı çok sınırlı.

Okan AKÇA

Moturun devrine göre asenkron motor sürücüslerinde encoder  özellikli sürücüyle ayni devirde tutulabilir.