10 inch lik tabletin dokunmatik ekran ayari bozuk.

Başlatan vedo35, 25 Eylül 2020, 04:44:01

vedo35

Arkadaslar sorunum su. Benim cocuk 10 inclik tableti'nin dokunamtik ekranini kirdi. Bende Aliexpress'ten satin aldigim yerden tekrar dokunmatik ekran siparisi verdim. Geldi, taktim. Ancak ekrandaki butonlara bastigimda,  bir turlu istedigim butona denk gelmiyor. Sanki dokunmatik ekrani yaklasik 1 santim kadar sag ust koseye kaymis gibi. Ornegin Ekranda "Tamam" ve "Iptal" butonu var diyelim tamam butonuna bastigimda bir turlu olmuyor. Biraz sagina soluna basincada iptal tusuna basmisim gibi islem yapiyor. Sonra biraz deneme yanilma ile ugrasinca Tamam butonu yaklasik bir santim kadar yukari sag caprazinda oldugunu fark ettim. Ben gonderdikleri dokunmatik ekran bozuktur diye daha sonra baska bir saticidan ayni modelden iki tane daha siparis verdim. Geldi, taktim ondada aynisi oldu. Youtube ve diger internet sitelerinde arastirdigimda karsima surekli olarak nasil degistirilir, nasil kalibrasyon testi yapilir diye ipuclari geliyor. Denilen programlari kurdum ancak onlardada hicbir kalibrasyon islemi yapmadigi gibi sorun devam ediyor. Sadece tamam su butona bas sunu yap diyor zaten bastigim yerlerde gene kayik oldugu icin test ederkende ayni sorun oluyor.
Bu sorunu nasil giderebilirim? Elimde biri tablet uzerinde toplam 3 tane dokunmatik ekran var hepside saglam ve ben isin icinden cikamadim. Ne yapmam gerekiyor. Tablette Android 6 isletim sistemi mevcut. Simdiden tesekkur ederim.

M.Salim GÜLLÜCE

Dokunmatik kalibrasyonu gibi bir seçenek olması lazım ayarlarda..
Oradan düzeltebilirsiniz.

brandice5

Dokunmatik ekran kapasitif mi yoksa resistif mi?

Bildigim kadariyla kapastif dokunmatikler sadece uretimde bir kere kalibre ediliyor ve bir daha kalibrasyona gerek kalmiyor ve cihaza herhangi bir kalibrasyon uygulamasi koymuyorlar (cunku dis etkenlerden etkilenmiyor).

vedo35

Ayarlardan dokunmatik kalibrasyon seçeneğini bulamadım diye hatırlıyorum. Çünkü onunla ilgili kısmı uzun süre önce yapmıştım.

Dokunmatik ekran kapasitif diye biliyorum. Şu bildiğiniz çin malı 10 inçlik tablet.

muhendisbey

Ayarlarda olmaz, servis modunda olur. Servis modunda da nerededir, servis moduna nasıl giriliyordur bakmak gerek. Sonuçta kalibrasyon ROM kısmında olmazsa her reset atıldığında da tekrar kalibrasyonu gerekir. USB üzerinden bağlanarak yapmak bile gerekebilir.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

ilyas KAYA

Tablet marka ve modelini yazarsanız daha iyi olur. Muhtemelen root yapmanız gerekecek.

ipek

Reeder tablet kilitlendi ne yaptımsa kapatamıyorum,forumlarda gezerken,şu tusa basık tutarken fişi tak diye bir öneri vardı.aynen denedim,simsiyah dos ekranı gibi bir ekran geldi,bu ekranda tilt sensor ısı sensor,basınç sensor,ve ekran koordinat ayarları vardı,tabiiki bunlara dokunacak kadar kahraman değildim,işimi gördüm ve çıktım..

SERRO EFE

adb shell wm overscan 0,0,0,0 iş görebilir.
Android\platform-tools indirmelisiniz. usb üzerinden tablete bağlanmanız gerek.
Rootlu android ile kullandım yazdığım apk içinden ayarlıyordum sürekli. Bir sefer ayarlandığında kalıcı oluyormu test etmedim.

vedo35

Cevaplariniz icin tesekkur ederim. Bunlarin markasini sorarsaniz isin icinden cikilmaz. Neden derseniz terube ile sabit. Girin Aliexpres 10 inclik tablet baktiginizda onlarca marka gorursunuz. Ama buyuk ihtimalle ana karlar ayni birkac farklari hafizanin kapasitesi, Android 8,9,10 surumleri, dis tasarim farklari. Ama islemci olarak MTK bilmem kac kullaniyorlar.
  Servis menusune gelebiliyorum hicbir sorun yok. Asagi Volume dugmesine basili iken power butonuna basinca Cince Root menu geliyor tek sorunda burada :D Sanirim benim cozebilecigim menu bunlardan  biri olabilir...mi??? 
Sadece bir secenekte latin alfabesi ile NTF idi yanilmiyorsam  :du: Toplamda 5-6 tane secenek vardi. Volume yukari dugmesine basili iken power dugmesine basinca bu defa latin alfabesi ile uc tane secenek geliyor. Android fabrika ayarlari, reset secenegi ve normal acil diye uc secenek. Serro EFE dediginiz konu hakkinda detayli bilgi verirseniz sevinirim. Tekrar tesekkur ederim.

ilyas KAYA

Bu kadar yazana kadar marka ve model yazsaydınız nasil root yapacağınızı bakardık ama ısrarla vermediginize göre bizimde yapacak biseyimiz yok maalesef..
içerisinde kullanılan işlemcinin ne olduğu mühim değil yada Android sürümü ne olduğu çok önemli değil.
Her üreticiye uygun rootlama farklılık gösterir. Ben sizin tabletinizin hangi model marka olduğunu araştıracak değilim. Siz etiketine bakmaya bile tenezzül etmedikten sonra..

vedo35

İlyas bu kadar sert yapmana gerek yok güzel insan. Ben tableti komple parçaladım yani pilini söktüm, fleks kablolarını sokup kutunun içine koydum. Sizlerden gelecek uygun cevaplara göre tekrar geri montaj yapıp denemeyi düşünüyorum. Neyse eve gidince tekrar herşeyi geri takıp marka, model ve root menüsü ne kadar fotoğraflayıp göndereyim/yazayım. Şimdi dışardayım. Ben Çinli tabletlerin marka ve modellerinden ziyade Android menüsü yada servis menüleri üzerinden çözülebileceğini tahmin ederek sizlerden yardım rica etmiştim. Eve gidince dediğiniz üzere marka ve modelini yazayım..

vedo35

Resimleri aşağıda.
Markası Mediatek.
Model olarak hiç bir şey göremedim. Sadece anakart üzerinde numarası var. Belki o o olabilir.
S109-MB-V5.0
Ayrıca Çince root menü resminide ekledim. Resimde gördüğünüz gibi çapraz yakınına dokununca o butona basılmış işlemi yapıyor.










vedo35

Çince menüleri kurcalarken tesadüfen dokunmatik ekran testi kısmını buldum ancak sadece test yapabiliyorum. Birde sistem bilgisi karşıma çıktı.











muhittin_kaplan

kalibrasyon için uygulamalar mevcut denediniz mi ?
www.ictr.club
www.muhittinkaplan.com

vedo35

Evet Google Play'den bir uygulama indirdim, kurdum. Gelen komutlara göre şunu yap, bunu yap dedi, yaptım. Yeniden başlatın dedi, yaptım ama gene aynı oldu.

Yasal Uyarı: Picproje.org sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Picproje.org hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.