Fırçasız DC Motor(BLDC) sürücü arızaları

Başlatan dumansiz, 27 Ekim 2020, 18:03:25

z

Besleme gerilimine TVS ve seri direnc baglanmasinda bir amac var ama TVS ne kadar dayanir supheliyim.

Simdi motor surucu diyelimki 24v ile besleniyor. Motor fren moduna gecince 24v besleme gerilimini artirmaya calisir. TVS 24v un biraz uzerinde iletime gecer ve frenleme esnasinda olusan dinamo voltaji bu TVS ve  seri direncde isi olarak harcanir.

Fakat TVS tam da istenen degerde iletime gecebilecek mi ya da o degerde TVS bulunabilecek mi mechul. Yada o enerjiyi ne kadar sure uzerinde harcayabilecek?

Oraya kendini TVS ye benzeten elektronik bir yuk tasarlamak lazim.

Motor frenlemeye gectiginde bildiginiz alternator olur.  Mesela 1000 rpm de donen irice bir volanin enerjisini dusunun. O volani balata ile frenlerken balatalarda ne kadar isi olusuyorsa ayni isi elektronik freninizde de olacak.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

Mucit23

Küçük güçlerde TVS iş görüyor. Ama yüksek güçlerde DC barayı bir mosfet ile direnç üzerine anahtarlamak gerekiyor. Dinamik fren özellikli inverter'lar bunu yapıyor

Erol YILMAZ

#17
Alıntı yapılan: z - 10 Kasım 2020, 10:53:09Fakat TVS tam da istenen degerde iletime gecebilecek mi ya da o degerde TVS bulunabilecek mi mechul. Yada o enerjiyi ne kadar sure uzerinde harcayabilecek?

TVS'nin iletime geçme gerilimi FET'in 10V altında seçilebilir.

JOKERAS

Alıntı yapılan: dumansiz - 28 Ekim 2020, 08:11:37Sürücü müşteride arızalanıyor. Arıza anında orada bulunma şansımız çok zor maalesef. Kendi yaptığımız zorlamalarda da bir türlü bozamadık sürücüyü. Zorlandığında hızını düşürüyor, zorlanma bittiğinde hızını yükseltiyor.
Genelde 3 bacağı da kısa devre ölçüyorum.
dumansız,kendi testlerinde bozulmadığını,Zorlamadan sonra Motor devrinin yükseldiğini söylemiş.
Bu demek oluyorki TVS ile alakalı değil bu durum.
Bu Motorlarda Hall Sensör yokmu?

Bence sorun direkt veya dolaylı olarak Hall Sensörden kaynaklı.

Motorcular daha iyi bilir.Fırçasız Motorlarda Zamanlamayı Sensörler belirlemiyormu?
Bu zamanlamalarda  olabilecek hata Transistörlerin Yanlış sürülmesine sebep olmazmı?



Erol YILMAZ

#19
Alıntı yapılan: JOKERAS - 10 Kasım 2020, 15:18:05Motorcular daha iyi bilir.Fırçasız Motorlarda Zamanlamayı Sensörler belirlemiyormu?
Bu zamanlamalarda  olabilecek hata Transistörlerin Yanlış sürülmesine sebep olmazmı?

Zamanlamayı sensörler belirliyor ama
sensordeki zamanlama hatası, FET'lerin yanlış sırada sürüleceği anlamına gelmiyor.

Bence skop ile besleme gerilimi incelenmeli...

Ayrıca müşteri bunu güç kaynağı ile mi akü ile mi kullanıyor ?

JOKERAS

Alıntı yapılan: Erol YILMAZ - 10 Kasım 2020, 15:21:02Zamanlamayı sensörler belirliyor ama
sensordeki zamanlama hatası, FET'lerin yanlış sırada sürüleceği anlamına gelmiyor.

Neden gelmiyor?Diyelimki ilgili Sensörden veri gelmedi,veya yanlış zamanda geldi.
Bu durumda iletimde olmaması gereken Moslar iletime geçmiyormu?

Erol YILMAZ

Alıntı yapılan: JOKERAS - 10 Kasım 2020, 15:24:29Bu durumda iletimde olmaması gereken Moslar iletime geçmiyormu?
Geçmiyor :)
Sonuçta bazı moslar açılıyorsa diğerleri önce kapatılıyor.

JOKERAS

Alıntı yapılan: Erol YILMAZ - 10 Kasım 2020, 15:46:08Geçmiyor :)
Sonuçta bazı moslar açılıyorsa diğerleri önce kapatılıyor.
Tamam zaten öyle olmalı.Olmalıki Fırçasız Motor dönsün.
İşte ben de onu soruyorum.

Şöyle bir mantık kuruyorum.
3 Bobinimiz var,bobinlerden birini kutupladık Motor hareket etti, Motorun hareket ettiğini
veya hareketin bittiğini Sensör Fb(Feedback) ile işlemciye söyledi.
Aynı şekilde 2.Faza geçildi ve 3.Faza geçildi.Sonuç itibarı Faz kaymalı bir sinyal silsilesi
ile Mosları sürdük.Döngüsel bir düzen var.Bu düzenin can alıcı noktasını Sensör Fb ile elde ediliyor.

Sensör burada Fırçalı Motorun Fırçası gibi bir yapı neredeyse.Peki burada olabilecek hata
Mosların yanlış sürülmesi demek olmazmı?

Ayrıca dumansız kendi testlerinde bir türlü bozulmadığını söylerken,motorun sahada belli belirsiz zamanlarda
bozulduğunu söylemesi Bunun Back Emf olmadığını kantılar nitelikte değilmi?
Eğer öyle olsa,TVS ile sönümleyerek iş bitse o zaman test aşamasında veya herhangi bir anda da
hemen bozulması gerekirdi.

Zorlanan Motorun devri neden Artıyor bunun sebebi nedir?

OG

Alıntı YapZorlanan Motorun devri neden Artıyor bunun sebebi nedir?
BLDC'lerin devri artmaz, çünkü senkron, sürülen elektriksel komutasyon ile senkron.
FORUMU İLGİLENDİREN KONULARA ÖM İLE CEVAP VERİLMEZ.

JOKERAS

Alıntı yapılan: OG - 10 Kasım 2020, 16:15:28BLDC'lerin devri artmaz, çünkü senkron, sürülen elektriksel komutasyon ile senkron.
OG, bunu demiyorum.Dumansız diyor.Bende onu soruyorum.
@dumansiz, zorlanma bittiğinde hızını yükseltiyor.


M.Salim GÜLLÜCE

Alıntı yapılan: JOKERAS - 10 Kasım 2020, 16:25:53OG, bunu demiyorum.Dumansız diyor.Bende onu soruyorum.
@dumansiz, zorlanma bittiğinde hızını yükseltiyor.



Muhtemelen Güç sınırlaması olduğundan bahsediyor.
Akım limiti verilmiş olmalı.

dumansiz

Sürücüde dahili pot ayarı ile sınırlama var. 5-6A seviyesinde sınırladım.
Motorun dönmesini zorlaştıracak bir durum olduğunda, sürücü motoru hemen durdurmuyor. Devrini düşürüyor. Bu zorlama ortadan kalktığında, devrini otomatik olarak eski seviyesine getiriyor. Eğer motorun dönmesini zorlaştıran kuvvet durduracak seviyede ise o zaman yavaşlayarak duruyor tabii ki. Kuvvet ortadan kalktığında yine otomatik olarak dönmeye başlıyor.
Sürücü beslemesi 48V güç kaynağı:
https://www.meanwell-web.com/en-gb/ac-dc-single-output-industrial-din-rail-power-ndr--480--48

ilyas KAYA

Motoru dur kalk yaptırıp zorlama ve durma anlarında moslara düşen gerilimi takip edip sonucu yazarsanız daha iyi olacak :)