3 Fazlı BLDC Motorlarda Faz Akımlarını Okumanın Anlamı Nedir

Başlatan berkay_91, 09 Ağustos 2021, 15:36:59

berkay_91

Merhaba, 3 fazlı sensörsüz BLDC ler için driver yapmaya çalışıyorum, rotor pozisyon bilgisini BEMF ile sağlıyorum bunun için 3 kanallı OP-AMP (Comparator) kullandım ve motoru 25 kHz PWM sinyalleriyle duty cycle kontrolü yaparak boşta iken istediğim hızda döndürebiliyorum. fakat yük bindiğinde daha iyi bir kontrol sağlamam için en az 2 farklı fazdan akımda okumalısın dediler...
 
Okunan akım bilgisini komütasyon tablosu ile nasıl birleştireceğimi anlayamadım, yani yük varken akım ve rotorun pozisyon bilgisini alıp nasıl bir tetikleme yapmam gerekiyor?
 

apsis

Field Oriented Control (FOC). Anahtar kelime bu.

Rotor açısı için encoder kullanman gerekecek. BEMF ile estimate yöntemi ile yapılıyor ancak uygulaması zor
"Makineye Beyin" MEKATRONİK

analog06

Alıntı yapılan: berkay_91 - 09 Ağustos 2021, 15:36:59Merhaba, 3 fazlı sensörsüz BLDC ler için driver yapmaya çalışıyorum, rotor pozisyon bilgisini BEMF ile sağlıyorum bunun için 3 kanallı OP-AMP (Comparator) kullandım ve motoru 25 kHz PWM sinyalleriyle duty cycle kontrolü yaparak boşta iken istediğim hızda döndürebiliyorum. fakat yük bindiğinde daha iyi bir kontrol sağlamam için en az 2 farklı fazdan akımda okumalısın dediler...
 
Okunan akım bilgisini komütasyon tablosu ile nasıl birleştireceğimi anlayamadım, yani yük varken akım ve rotorun pozisyon bilgisini alıp nasıl bir tetikleme yapmam gerekiyor?
 
rica etsem Bemf kullandığınız devre yapısını paylaşabirmisiniz ?

Yuunus

birara cin mali bir surucu incelemistim, orada bemf sinyalinin yani, enerjisiz sargida olusan zit emk nin(diye biliyorum yanlisim olabilir) rotor pozisyonunu tespit etmek icin kullanidigini gordum, opamp lar ile 0 gecis dedektoru yapmislar, buna gore pwm in sargiyi hangi sureyle enerjili tutacagini belirliyorsun diye dusunuyorum akim olcmeye gerek varmi bilmiyorum, belki sinirlama icin olabilir. yuk varken bemf sinyalinde daha fazla gurultu olusacak belki o yuzden komutasyon bozuluyordur, birde 25khz sinyalden 0 gecisini tespit etmek icin iyi bir  opamp a ihtiyacin var lm324 tarzi birseyle olmaz.


berkay_91

Alıntı yapılan: Yuunus - 09 Ağustos 2021, 17:37:03birara cin mali bir surucu incelemistim, orada bemf sinyalinin yani, enerjisiz sargida olusan zit emk nin(diye biliyorum yanlisim olabilir) rotor pozisyonunu tespit etmek icin kullanidigini gordum, opamp lar ile 0 gecis dedektoru yapmislar, buna gore pwm in sargiyi hangi sureyle enerjili tutacagini belirliyorsun diye dusunuyorum akim olcmeye gerek varmi bilmiyorum, belki sinirlama icin olabilir. yuk varken bemf sinyalinde daha fazla gurultu olusacak belki o yuzden komutasyon bozuluyordur, birde 25khz sinyalden 0 gecisini tespit etmek icin iyi bir  opamp a ihtiyacin var lm324 tarzi birseyle olmaz.

Hız kontrolünü PWM sinyalinin frekansı ile yapmıyorum, duty cycle ile yapıyorum dolayısıyla OP-AMP ve PWM frekansı arasında doğrudan bir bağlantı olmadığını düşünüyorum...

Yasal Uyarı: Picproje.org sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Picproje.org hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.