220V Çift Ana Sargılı Motor Bağlantısı?

Başlatan AXI__, 28 Eylül 2021, 18:52:52

AXI__

Merhabalar.

Piyasadaki 220v ucuz balkon vinçlerinin bağlantı şemasında ki 6 uçlu DPDT anahtarın sağ terminallerinde yapılan anahtarlamanın sebebi nedir?
Her iki konumda da anahtar aynı hattı kapatıyor. Eğer bu hat sürekli bağlı kalmasında sakınca olmasaydı kondansatörü motor tarafına koyarak motor kumanda arasında 4 kablo yerine 3 kablo ile yön kontrolü yapılabilirdi.  Ayrıca kumanda daha küçük ve estetik tasarlanabilirdi. Ama piyasadaki çoğu üründe bu şekilde yapılmış. Neden?

      



Sozuak

Yuk varken kalkis yapmasi sorun olabilir diye 2 esdeger sargili bir sistem kullanilmis bence. Ayrica orada da anlattigi uzere kondansator yone gore 1. Yada 2. Sargiya seri sekilde calisiyor.
Bir ana bir yardimci sargi ile yon kontrolu yapilmak istenseydi muhtemelen motor donemeyecekti yuk varken.

z

Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

AXI__


z

#4
Evet ilginc.

Cift kontak kullaninca motoru durdur kaldir yon degistir yaparken ark boyu uzayacagi icin kontak omrunu uzatmak istemis olabilirler.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

AXI__


devrecii

Çarpılma olmaması için ,  eğer yük nedeniyle geri dönerse jenerator görevi görüp adamı çarpar  :-\

AXI__

#7
Geri gelen yükün altında ezilmekle çarpılmak arasına bir tercih yapması gerek o zaman : ). Yanlız hocam kumanda full plastik ve durur konumda motor enerji üretmese bile kumanda da yine enerji var. Çarpılmayı nereden yapacağını düşündünüz?
Ayrıca önerdiğim şemada da yine kumanda bırakıldığında sargıların birer uçları tamamen boşa çıkmış oluyor. Hatta dahası bu sefer bobin uçları tamamen özgür bırakılmayıp bir cap sabit bırakılmış oluyor. Hatta kapasite deşarjı bile sağlanmış oluyor.





AXI__