PTC ısıtıcı 65 dereceyi geçmiyor ?

Başlatan Muyat, 24 Şubat 2022, 15:38:26

Muyat

merhabalar.
https://www.youtube.com/watch?v=dMvnYf-hQeg&t=114s
aliexpressten şu youtube videosundaki fanlı ısıtıcı ürünü aldım.Sözde 12v 600watt

Videoda ısıtıcı açıldıktan sonra sıcaklık 150 derecelere kadar ulaşırken
benım aldıgım ısıtıcı 65 dereceyi geçmiyor..Yani arabayı ısıtmak için yeterli değil bana göre.Ve yorumları okudugumda memnun kalan da var kalmayan da var.

İçini açtıgımda birbirine paralel baglanmış ptc ısıtıcı plaka var 2 tane ...
Pens ampermetrem olmadıgı için çekilen amperi  ölçemiyorum.
Normal multimetre ile birini akü kutup başına baglayıp ölçtügümde 7 amper falan çekiyor bir tanesi.Sonrasında da multimetrenın kablosu ısındıgı için ölçümü bıraktım
Bu ptc ısıtıcılara nasıl bir işlem yaparak sıcaklıgı artırabilirim..
acaba boylarını kısaltırsam iç direnç düşecegi için sıcaklık artışı olur mu?


Sozuak

Ampermetrenizin kabloları ince ise direnç gösterip akımın olması gereken değere çıkmasını engeller o nedenle doğru ölçüm alamazsınız  ısınması da bunu gösteriyor.
PTC ısıtıcınız 24 volta uyarlanmış olabilir mi? 

muhendisbey

Soru:
12V 600W sistem kaç amper akım çeker:
Cevap bildiğiniz üzere 50A

Bu kablolar ne kadar yanmaz izolasyonu olsa da hiçte bana 50A'i verimli taşıyabilecek bir kablo gibi görünmedi. Öncelikle buradan başlamak istedim. 20A çeken sistemimde 3.5mm bakır TTR kullanıyorum ki hem güç harcanmak istenen yerde harcansın, hem de kablolar ısınarak deforme olmasın. Keza daha önce bir arkadaşın 3.5 çok sen ne yaptın demesi üzerine 2.5mm denediğimde kabloların ısındığını gördüm.

İkincisi standart bir arabanın elektriksel sistemi 600W ile nasıl baş edecek soru işareti bırakıyorum. Yani araç çalışırken bile 600W bence ciddi bir rakam. Oto tesisat işlerinden anlamadığım için buraya büyük bir soru işareti bırakıyorum, bilen cevaplarsa öğreniriz.

Üçüncüsü, pens amper metre yoksa ısıtıcının iç direncini ölçerek hesap yapabilirsiniz. Fakat burada da iyi bir multimetre ile mi yoksa piyasa ürünü ile mi ölçüyorsunuz bu önemli. Direnç son derece düşük çıkacağı için piyasadaki birçok multimetre hatalı gösterimde bulunur.

Bir de Çin malı böyle ürünlerin etiketlerine pek fazla güvenmeyin. Yanılırsınız.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

Sozuak

Araba alternatorlerinin cikisi akuye direkt baglanir. Bazi kucuk arabalarda 50A gibi dusuk degerli aku sigortalari var.
Yine kucuk arabalarda alternatorun guc degeri 60-70 Amper civari akim saglar.
Zaten akuden bu akimi motor calismazken cekmeye kalkarsaniz 5 dk icinde o aku coker zaten.
Guclu arabalarda alternator akim degeri 120-150A civaridir. Farlar 10A atesleme 10-15A ses sistemi, kalorifer motoru ,cam acma kapama motorlari, sinyal lambalari vs 5-10 Amperlerden kapiyi acar . Haliyle akim rezervinin ne kadar cabuk tukendigini anlayabilirsiniz.

argelojik

      Sanırım soğuk kış günleri için aracın içini ısıtmak amacıyla böyle bir şeye ihtiyaç duydunuz. Benim de uzun zamandır merak ettiğim bir konu vardı aslında. Bu konuyu görmüşken bilen biri cevaplarsa ben de aydınlanmış olurum.

      Bildiğimiz gibi araçlarımızda klima var ve klimayı sadece yazın araç içini soğutma amacıyla kullanıyoruz. Klimaları evlerdeki gibi ısınma içinde araçlarda kullansak olmaz mı? Neden bunu kimse yapmamış? Ya da yapmış mı?    Bir de elektrikli araçlarda kış aylarında araç içi ısınma sorunu için ne yapılmış? Bilgisi olan var mı? Çünkü yakıtlı arabalarda ısınan motorun sıcaklığını araç içine alarak ısınma işlemini yapıyoruz? Elektrikli araçlarda motorda bir ısınma yok. Bu konu da bilgisi olan varsa yazarsa mutlu olurum. Herkese sevgiler...

Sozuak

Elektrikli araclarda da hem batarya grubu hem motorlar isi yayiyor hatta sivi sogutma ile sogutuluyorlar.
Klima sistemleri bir yerden isi emip diger yerden yayar. Bunu araclarda 2 yonlu yapabilmek icin yere ihtiyac var ve isitma icin hazir sicak su varken ekstra enerji harcayip isitmak akillica olmaz. Kabaca klima kompresoru 1000w yani 1 bg den fazla gucu motordan mekanik olarak alir. Bir de yipranma payi var.
O nedenle sogutma suyunu kullanip sogutmak gorece ucuz ve basit.

muhendisbey

Alıntı yapılan: argelojik - 25 Şubat 2022, 09:30:48Klimaları evlerdeki gibi ısınma içinde araçlarda kullansak olmaz mı?
Kullanılıyor zaten
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

bulut_01

YENİLMEZ..

muhendisbey

Alıntı yapılan: bulut_01 - 25 Şubat 2022, 11:42:55bu sistemi hangi araç kullanıyor?
Neredeyse bütün klimalı araçların klimaları soğutabildiği gibi ısıtabilir de. En azından benim bu zamana kadar kullandığım:
Marea 2004
Accent Blue 2013
Polo 2015'in klimaları hem ısıtıp hem de soğutabilir. AC açıldığında motorun ısınmasını beklemeden sıcak hava üretebiliyor.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

bulut_01

Alıntı yapılan: muhendisbey - 25 Şubat 2022, 13:24:39Neredeyse bütün klimalı araçların klimaları soğutabildiği gibi ısıtabilir de. En azından benim bu zamana kadar kullandığım:
Marea 2004
Accent Blue 2013
Polo 2015'in klimaları hem ısıtıp hem de soğutabilir. AC açıldığında motorun ısınmasını beklemeden sıcak hava üretebiliyor.
yanlış bilgi soguk motordan sıcak hava üfleyen araç görmedim.
YENİLMEZ..

argelojik

#10
Alıntı yapılan: muhendisbey - 25 Şubat 2022, 13:24:39Neredeyse bütün klimalı araçların klimaları soğutabildiği gibi ısıtabilir de. En azından benim bu zamana kadar kullandığım:
Marea 2004
Accent Blue 2013
Polo 2015'in klimaları hem ısıtıp hem de soğutabilir. AC açıldığında motorun ısınmasını beklemeden sıcak hava üretebiliyor.
Bilmiyordum. İlginçmiş. Hiç duymadım. Teşekkürler..

25 Şubat 2022, 13:32:51
Alıntı yapılan: Sozuak - 25 Şubat 2022, 11:21:55Elektrikli araclarda da hem batarya grubu hem motorlar isi yayiyor hatta sivi sogutma ile sogutuluyorlar.
Klima sistemleri bir yerden isi emip diger yerden yayar. Bunu araclarda 2 yonlu yapabilmek icin yere ihtiyac var ve isitma icin hazir sicak su varken ekstra enerji harcayip isitmak akillica olmaz. Kabaca klima kompresoru 1000w yani 1 bg den fazla gucu motordan mekanik olarak alir. Bir de yipranma payi var.
O nedenle sogutma suyunu kullanip sogutmak gorece ucuz ve basit.
Peki elektrikli araçlarda daha hareket etmeden, yani araca girer girmez yolcuları ısıtmak için sıcak hava kaynağı var mı? Cidden elektrikli araçları soğuk havalarda merak ediyorum. Mevcut araçlarda motor hemen ısınıyor. 5 dakika sonra epey sıcak hava alabiliyorsun.

Sozuak

#11
Araçlarda şöyle akıllıca bir sistem var. Eski araçlarda termostat tek kademe idi, yeni araçlarda 2 kademe. İlk kademe açınca ısıtma sistemine suyu verir 2. kademe açınca motor radyatörüne gider. Bu sayede  kısa sürede içeriye sıcak hava sağlayabilirsiniz.  Motor suyu göstergesi düşük ısı gösterse de  sıcak su mevcut olur kısa sürede.

Büyük araçlarda da mazotla çalışan ek ısıtıcılar olabiliyor.

muhendisbey

Alıntı yapılan: bulut_01 - 25 Şubat 2022, 13:28:30yanlış bilgi soguk motordan sıcak hava üfleyen araç görmedim.
Yahu kullanan benim, neyin yanlış bilgisi?
Marea'da Max Def var. Bu konuma gelince donmuş ön camı motor ısınmadan çözüyor.
Kullandığım polo, kışın ön cam buz tuttuğunda sıcak moda getirip cam tarafına getirince otomatik klimayı açıyor, sıcak hava üfleyip camı çözüyor.
Accent blue'da da bu böyleydi. Hararet göstergesi minimumda oluyor bu cam çözüldüğünde klima açıksa. Hani motor ısınmadan sıcak üfleyemiyordu?

Ha şu da gerçek. AC kapalı iken bu kadar hızlı ısınmıyor.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.

Sozuak

Ac de hava ufletince isinmadan da havadaki nemi alip bugulanmayi onler ve camin disindaki buzu cozer. Benim aracta bunu yapiyor ama isitmadan. Ben de de defrost butonuna basinca ayni isi yapiyor ama isittigini gormedim

muhendisbey

Camın dışındaki buz cam ısınmadan nasıl çözülsün? İzahatini yapabilirsen seni alkışlarım. Buğuyu kuru hava ile halledersin de buz? Hele de dışındaki?

Isıttığını anlayabilirsin aslında, camdaki buz çözülürken havayı içeri ver. Elini bu havaya tut. Cama çarpıp gelen hava soğuk çünkü.
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.