Ev /Duvar Tipi Şarj İstasyonu Kutu Açılımı ve İncelemesi -40-

Başlatan elekTRofizikci, 20 Nisan 2023, 14:03:56

elekTRofizikci

Merhaba arkadaşlar.
Bu bölümde sizlere bir işyeri için bireysel kullanım amaçlı alınmış olan 3 faz, 22 kw lık duvar tipi bir şarj cihazının kutu açılımını ve içini anlatıyor olacağım. İlgili ürünün web sayfasından ürün ile ilgili daha detaylı bilgilere erişebilirsiniz.
Elektrikli araçların artması, elektrikli araç şarj istasyonlarının artması buna istinaden şarj istasyonlarında birim enerji fiyatlarının fazla olması evde şarjı zorunlu hale getirmektedir. Bir elektrikli otomobil en ucuza evde şarj edildiğinde yakıt açısından ucuza gelmektedir.
Bunun dezavantajı ise şarj süresinin uzun olmasıdır.
Şarj süresi ne kadar kısalırsa bilinmelidir ki yakıt maliyeti o kadar çok artmaktadır. Örneğin, son zamanlarda yapılan bir kıyaslamaya göre benzinli araç ile şarj istasyonunda  çok hızlı dolan araç ( DC Şarj) yakıt maliyeti açısından başa baş çıkmaktadır.
Bu nedenle bir elektrikli araç sahibi iseniz veya olmayı planlıyorsanız kullanım alışkanlıklarınızı da değiştirmeniz ve daha dikkatli olmanız gerekecektir.

Bugün 2023 yılı Ramazan Ayının son günü yani Arefe.
Bayrama kavuşturan Rabbime hamd ederken, herkesin bayramını şimdiden kutlar,
sağlık, sıhhat ve esenlikler dilerim.

Saygı ve sevgilerimle.
https://www.youtube.com/watch?v=CSOsyXQb10U
"elektrofizikci" adıyla facebook sayfamdan, web sitemden, youtube kanalımdan, twitterden, hotmail adresimden ve Linkedin den takip edebilirsiniz. Elektrik Elektronik ve Makine üzerine fuarlar, söküm videoları, kendin yap ürünleri, teknik denemeler, robot yarışları bu sitede www.elektrofizikci.com

erkan614

iyi günler
video için teşekkürler
merak ettiğim bu cihaz
3Faz ac akımı DC ye mi çeviriyor? öyle araca veriyor
ekstrasi olarak akım ve iç işi kontrolü yaparak koruma yapıyor
bu mudur yani?
şarj istasyonu konusunda şu an için bilgim yok hiç Google yapmadan direkt burada soruyorum

foseydon

Alıntı yapılan: erkan614 - 21 Nisan 2023, 12:32:15iyi günler
video için teşekkürler
merak ettiğim bu cihaz
3Faz ac akımı DC ye mi çeviriyor? öyle araca veriyor
ekstrasi olarak akım ve iç işi kontrolü yaparak koruma yapıyor
bu mudur yani?
şarj istasyonu konusunda şu an için bilgim yok hiç Google yapmadan direkt burada soruyorum

videoda bulunan cihaz seviye 1 diye geçiyor, bu tip cihazların yaptığı şebekeyi araca vermek. bir pwm sinyali ile araca ne kadar akım çekebileceğini söylüyor, birkaç koruması vs. var o kadar. yani asıl devre arabada. arabadaki şarj devresini bypass edip doğrudan bataryayı şarj eden istasyonlar da var, onlar seviye 3 diye geçiyor.

diot

Şu an elektrikli araç almanın hiç bir artısını göremiyorum doğrusu. Mesafe bir sorun. Alırken size söylenen max mesafe tamamen kullanıma uymuyor çoğu zaman daha düşük çıkıyor. Sorun şu ki şarj istasyonları yoğun değil. Yola çıkmadan güzergah ve şarj istasyonu analizi yapmadan yola çıkmak bir risk. Ayrıca bataryalar çabuk soğuması için aracın altına konuyor tamamen dış darbelere açık. Her hangi bir arıza durumunda eğer batarya garantiye girmez ise , batarya gurubuna en az 400.000 tl gibi bir masraf etmek zorundasın. Bu da cabası. Bataryanın ömrü bitip yenileme vakti geldiğinde karşımıza çıkacak maliyet de başka bir sorun. Bir örnek: vatandaşın biri elektrikli araç ile kaza yapmış. Batarya gurubu hasarlı servis batarya için aracın yarı parasını istiyor. Artı diğer onarım masrafları da üstüne binince adam aracı perte çıkarıp gitti benzinli araç aldı.

foseydon

Alıntı yapılan: diot - 22 Nisan 2023, 13:13:24Şu an elektrikli araç almanın hiç bir artısını göremiyorum doğrusu. Mesafe bir sorun. Alırken size söylenen max mesafe tamamen kullanıma uymuyor çoğu zaman daha düşük çıkıyor. Sorun şu ki şarj istasyonları yoğun değil. Yola çıkmadan güzergah ve şarj istasyonu analizi yapmadan yola çıkmak bir risk. Ayrıca bataryalar çabuk soğuması için aracın altına konuyor tamamen dış darbelere açık. Her hangi bir arıza durumunda eğer batarya garantiye girmez ise , batarya gurubuna en az 400.000 tl gibi bir masraf etmek zorundasın. Bu da cabası. Bataryanın ömrü bitip yenileme vakti geldiğinde karşımıza çıkacak maliyet de başka bir sorun. Bir örnek: vatandaşın biri elektrikli araç ile kaza yapmış. Batarya gurubu hasarlı servis batarya için aracın yarı parasını istiyor. Artı diğer onarım masrafları da üstüne binince adam aracı perte çıkarıp gitti benzinli araç aldı.

kalın işaretlediğim kısım elektrikli arabalar ile alakalı en büyük sorun bence. bunun üstünde kimse durmuyor. diğer büyük sorun ise altyapı yeterliliği. şu anda bir mucize olsa yarın herkes elektrikli arabaya geçse şebeke bu ihtiyacı karşılayamaz bence. buna uygun bir altyapı yok.

yas

Batarya ömrü için şöyle bir hesap yapılıyor. Bataryalar 3500 saykıl ortalama 1 şarj ile 450km mesafe gidildiği varsayılıyor. Bu varsayımlara eksi tolerans uyguluyarak hadi en kötü 3000 saykıl, 400km olsun deniliyor. Buradan hareketle 3000x400=1200000 km bataryanın ömrü olduğu kanısına varılıyor. Bu km nin de arabanın karasör ömründen bile uzun olduğu değerlendiriliyor. Göreceğiz bakalım zaman ne gösterecek. Bence bu iş tutar ama bu sene değil  :)

foseydon

@yas bataryalar kimyasal olduğu için raf ömrü var. hiç kullanılmamış olsa bile bu sene üretilen bataryanın ömrü, 3 sene önce üretilenden fazla olur. bence asıl sıkıntı buradan çıkacak zaten. telefonlarda da benzer sorun var. sizin hesaptan gidersek, 3000 sefer sarj olabildiğini düşünsek, hergün 1 sefer sarj etsek(ki etmiyoruz) 8 sene götürmesi lazım. ama o kadar götürmüyor.

erkan614

Bence pil ömrü sıkıntısı için Amerika pazarına bakabiliriz.
Orda uzun süredir kullanılıyor
4 5 yıl sıkıntısız gidiyor teslalar ve bence doğru olan da o.
Sonrasında aracın tüm aksaamlarinda arızalar başlıyor
0 doblom vardı 2012 de aldığım
2017-2018 arası radyatör delindi, alternatör çatladı, turbo hortumları patladı, motor ust kapak contasi yandi, motor kulakları kırıldı, 4 kez süspansiyon çeşitli parçaları değişti, klima tesisatı değişti,
yük binen her parca sıcak soğuk korozyon gören metal yorulmasını maruz kalan vs tamir gördü
bu dokunulmayan şase.
Tabiki sattım tüm masraflarını yapıp
yerine 0 connect araç aldım onu fazla beklemedim 3 yıl bu kış gene satıp 0 rifter aldim farkettim ki 3-4 senede yenilemek mantıklı hem güncel ve iç mekan yeni araç kullanıyorsun hemde büyük arza riskine girmiyorsun
Bizim ülke yapımız (fakirlik) göz önüne alınınca bir araç 20 yıl kullanilmali o ayrı bir konu
geçen dizide adam eski kasa Mercedes bakıyordu millet e böyleyiz ne yazikki yeniye gücümüz yetmiyor
neyse şahsi kanaatim bu pil konusu çok sıkıntı olmaz gibi ayrica 1 saatte %80 şarj yapabilen istasyonlar var 400km üstü yol artık bir Turing dir bence ve ve yolda konaklama yaparak gündüz gitmek gerek belki 40 yaşına geldiğim için böyle düşünüyorum
20 yaşında İstanbul'dan akşam 7 de çıkıp 1100 km surmeneye 8-11 saatte inerdik le-mans sanki, çift şoför biraderle ben arkada anne baba kardeş.
Samsun da şoför değişimi tek amaç sabah 6 da köyde olucaz, 3 saat uyuyup kahvaltıyı dede ve anneanne ile yapicaz.
Sonra kahvede diğer kuzenlere ben 10 saatte geldim yok ben 9.5 saatte geldim yok ben senden sonra çıkıp nasi gectim seni ama
,benim annemin tansiyonu çıktı ben yavaş geldim geyikleri yapicaz diye, ne günlerdi :)
geçen sene köye giderken yolu uzatıp Safranbolu da 1 gün kaldım.
Çünkü ne kahvaltısına yetişecek anneanne vardi,
ne de o saçma geyikleri yapacak kuzenler
herkes işinde gücünde kimsenin takvimi kimseye uymuyor
neyse benim açımdan
mümkün olsa hemen bir togg a yazilcam ama bana çıkana kadar iki sene geçer
Tesla aralikda seslim diyor ama model y bin tasarımını hiç beğenmedim

foseydon

@erkan614 araçladaki bu hızlı yıpranmanın sebebi, o şekilde tasarlanması. araba satışında kar oranı %8 civarında. firmalar asıl voleyi servisten vuruyor. o yüzden arabayı ucuz yapıp, bol bol parça değiştirip para kazanmaya çalışıyorlar. eskisi gibi evladiyelik araba yapan kalmadı.

yas

#9
Alıntı yapılan: foseydon - 22 Nisan 2023, 20:04:02@yas bataryalar kimyasal olduğu için raf ömrü var. hiç kullanılmamış olsa bile bu sene üretilen bataryanın ömrü, 3 sene önce üretilenden fazla olur. bence asıl sıkıntı buradan çıkacak zaten. telefonlarda da benzer sorun var. sizin hesaptan gidersek, 3000 sefer sarj olabildiğini düşünsek, hergün 1 sefer sarj etsek(ki etmiyoruz) 8 sene götürmesi lazım. ama o kadar götürmüyor.
@foseydon
Hesap bana ait değil. Önder Yol a ait bir hesap. DMA ile ilgili videolarında sohbet arasında geçiyor. Daha öncede burada paylaşılmıştı. Cep telefonu bataryaları maalesef o saykıllara ulaşamıyor. Ama Önder Yol un aynı videoda araçlarda kullanılan bu bataryaların Çin tarafından istenildiği takdirde 60000 den fazla saykıla sahip olarak üretilebildiğinden bahsediyordu.

İlave: Galiba bu videoda basediyordu https://youtu.be/yXQQvgCjuCU

diot

Belki elektrikli araçları hidrojenden elektrik üreten sistemlerle yaparlarsa elektrikli almanın bir anlamı olur. Bagaja 2-3 tane yedek hidrojen tüpü atarsın bittimi değiştirip devam edersin. Geçenlerde vatandaşın biri 1915çanakkale köprüsünün orada batarya bitmek üzereyken bir istasyona girmiş. Nasılsa orada şarj istasyonu var diyerekten gelmiş oraya kadar. Şans bu ya şarj kablosunu araca takıp cihazı çalıştırmaya uğraşıyor cihaz da tık yok. istasyon görevlileri de bilmiyor nasıl çalıştırılacağını. Adam kara kara düşünüyordu :)

Erhan YILMAZ

Elektrikli araç şarj aleti diye iteliyolar millete de bunlar taşınabilir elektrik sayacından başka bişey değil.

EGE

Elektrikli araçlarda hareket halinde iken İndüksiyon ile şarj etme.
https://youtu.be/VP_bB-c2wlc

fide

Alıntı yapılan: diot - 23 Nisan 2023, 15:11:58Belki elektrikli araçları hidrojenden elektrik üreten sistemlerle yaparlarsa elektrikli almanın bir anlamı olur. Bagaja 2-3 tane yedek hidrojen tüpü atarsın bittimi değiştirip devam edersin. Geçenlerde vatandaşın biri 1915çanakkale köprüsünün orada batarya bitmek üzereyken bir istasyona girmiş. Nasılsa orada şarj istasyonu var diyerekten gelmiş oraya kadar. Şans bu ya şarj kablosunu araca takıp cihazı çalıştırmaya uğraşıyor cihaz da tık yok. istasyon görevlileri de bilmiyor nasıl çalıştırılacağını. Adam kara kara düşünüyordu :)


45.000 nüfuslu bir ilçede oturuyorum.
Dün aynı okul-veli WhatsApp grubunda olduğum bir kişi TOGG arabasının fotosunu paylaşmış.
Bildiğim kadarıyla yakın yerde şarj istasyonu yok. Ev elektriğinin altyapısı derseniz kendi evimde trifaze enerji yok. TOGG sahibinin evinde var mı yok mu bilmiyorum ama yoksa şaşırmam. Nerde nasıl şarj edecek merak ediyorum doğrusu.  :du:  :du:
Her birimiz, geride bıraktığımız eserler kadar ölümsüzüz. Evlat gibi, talebe gibi, icatlar gibi...   http://fidenetgaraj.blogspot.com

power20

Sanayide bir esnaf trifaze elektriğinden korsan dolun yaptırabilir.