Çift SCR Sürücülerin Triyak Kullanmıyor Oluşunun Özel Bir Nedeni Var mı?

Başlatan AXI__, 29 Ağustos 2023, 00:38:59

AXI__

Merhabalar.
Projemde 10kw rezistif bir yükü (fren direnci) jeneratörden üretilen AC 3 faz ile güç ayarlı bir şekilde sürmem gerekiyor.
Amaç jeneratöre bu yük ile frenleme yaparak jeneratör devrini sabit tutmak. Kontrol için geri beslemeyi harici puls devir sensöründen alıyorum. Jeneratöre faydalı yükler girdiği anda ben reziftif fren direnci üzerindeki yükü azaltıp jeneratörün her zaman aynı devirde kalmasını sağlamak istiyorum. (Aslında devir bilgisini zero cross dan almayı istiyorum ama endüktif yükler altında stabil yakalama yapamıyorum asıl sorunumda burada zaten)
Bu bağlamda yükü triyak ile (BTA100) sürdüm. Yüküm reziftif olduğu için DC ye çevirip tristörle yada DC Bara atıp mosfetle de sürebilirdim. Triyağı tercih ettim çünkü  kontrol ettiği güce oranla fiyatın oldukça iyiydi ve daha sade bir yapı sunuyordu.
Kontrolü işlemci ile sağlıyorum. PID ve parobolik atalet gecikme eğrileri dahil tüm çalışmalar yapıldı (Zero-cross, schmitt triggers, emi filtreler, beslemede emi, yüklerde sunubber filtreler vs.) .
Temiz reziftif yükler altında sistemde istenilen sonuçları kolayca alıyorum. Sistem tam yükte çalışırken birden yük kesilse bile insanın hissedemeyeceği seviyede istenilen sonuçlara ulaşıyorum. Ama sisteme endüktif motor yükleri yada kaynak makinası gibi yükler girdiği anda zero crosslar kaybolmaya ve triyak kontrolü kaybetmeye başlıyor. Bu durumda frekansı sabit varsayıp zero cross alamasam bile aynı zamanda tetik vermeyi denedim ama frekansta yüke göre sallandığı için oransal kontrolümü bozdu ve sistemde büyük kontrolsüz salınımlara sebep oldu.
Bunu yükleri sürdüğüm kısımda DC ye çevirp DC bara üzerinden mosfetlerle sürmek ve bunuda PWM le kontrol etmek seçeneği dışında sistemi bu kompleksliğe sokmadan önce,
önerileriniz varsa zero cross ile triyak dimleme işleminde bir süre daha ısrarcı kalmak istiyorum. Sebebi ise piyasada ki farklı üreticilerin üretmiş olduğu SCR sürücülü tristör paketleri ile yük kontrolüne geçtiğimde bu sorunlar olmuyor. Ve sistem kompleks yükler altında bile stabil bir şekilde çalışıyor.
Burada merak ettiğim neden AC yük kontrolünde Triyak sürücüler yada triyak modüller değilde çift scrli yapılar tercih ediliyor? Bu şekilde ki çıkarımımda kaçıdığım detaylar mı var acaba?
Aşağıdaki linkteki gibi oldukça kompleks gözüken sürücü devrelerindeki gizem çiftli tirstör kullanımın da mı yatıyor?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gizemin gizli olduğunu düşündüğüm, testler yapmadığım scr sürücü devreler:

https://tr.aliexpress.com/item/1005003441524479.html?pdp_npi=3%40dis%21USD%21274.94%21261.19%21%21%21%21%21%40211675cb16932571652654307efd60%2112000025807131944%21affd%21%21&dp=540892-29625.79119447&aff_fcid=34e618169a894ad385ec332f8fb7aec1-1693257165647-07932&aff_fsk&aff_platform=api-new-product-detail&sk&aff_trace_key=34e618169a894ad385ec332f8fb7aec1-1693257165647-07932&terminal_id=ed92c4651aec4432be8e6e5c3d2167a6&afSmartRedirect=y

https://tr.aliexpress.com/item/1005002955283916.html?spm=a2g0o.productlist.main.31.3ce88c960nPTzQ&algo_pvid=1426cb71-75f9-4324-870d-c0f97f2982c9&algo_exp_id=1426cb71-75f9-4324-870d-c0f97f2982c9-15&pdp_npi=4%40dis%21TRY%211188.24%211093.27%21%21%2142.29%21%21%402101d8b516932461772578153e6801%2112000022949056788%21sea%21TR%21175847310%21&curPageLogUid=6IAYXl6XDBJ8
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kullanıp verim aldığım scr paketler:

https://www.endustriyelmalzeme.com/index.php?route=product/category&path=2549

https://www.bilotomasyon.com/urunler-BS1A.htm

AXI__

Yukarıdaki anlatımımı karmaşık bulanlar için kısaca piyasada neden Triyak yerine scr paketleri kullnılıyor?