L6205N sürücü entegresi data sheetinide iki farklı şema arasındaki fark?

Başlatan akkoyunlu74, 13 Mart 2020, 14:01:20

akkoyunlu74

Selamlar,
başlıktaki entegrede yüksek akım çıkışı elde edebilmek için çıkışları paralel bağlayacağım.
Bunun için bilgi sayfasında iki farklı şema var:
a-) Figure 12. Parallel connection for higher current
Özellikleri:   
- Equivalent Device: FULL BRIDGE
- RDS(ON) 0.15W Typ. Value @ TJ = 25°C
- 5.6A max RMS Load Current
- 11.2A OCD Threshold

b-) Figure 13. Parallel connection with lower Overcurrent Threshold
Özellikleri:
- Equivalent Device: FULL BRIDGE
- RDS(ON) 0.15W Typ. Value @ TJ = 25°C
- 2.8A max RMS Load Current
- 5.6A OCD Threshold

Bu nasıl oluyor?

https://www.st.com/resource/en/datasheet/l6205.pdf

yas

Muhtemelen OutA ve OutB nin bağlantı farklılığından dolayı SENSEa ve SENSEb noktaları bir bağlantıda paralel gibi diğer bağlantıda bağımsız olduğu için oluyor.

İlave:
Alıntı yapılan: akkoyunlu74 - 13 Mart 2020, 14:01:20.....
a-) Figure 12. Parallel connection for higher current
Özellikleri:   
- Equivalent Device: FULL BRIDGE
- RDS(ON) 0.15W Typ. Value @ TJ = 25°C
- 5.6A max RMS Load Current
- 11.2A OCD Threshold

b-) Figure 13. Parallel connection with lower Overcurrent Threshold
Özellikleri:
- Equivalent Device: FULL BRIDGE
- RDS(ON) 0.15W Typ. Value @ TJ = 25°C
- 2.8A max RMS Load Current
- 5.6A OCD Threshold
....

RDS(On) yanlış yazmışsınız.

akkoyunlu74

Soruyu yazdım ama şemayı biraz inceleyince ve H köprü yapısını düşününce; birinde FET çıkışları seri bağlı diğerinde paralel bağlı yani akım iki katına çıkıyor sanırım, çıkışlar arasındaki akım değerlerinin iki kat olması bundan mıdır?

akkoyunlu74


Ben verdiğiniz RDS(on) değerlerinin Figure 14. Paralleling the four Half Bridges 'e ait olduğunu düşünmüştüm.
Sorumu şöyle sorsam:
Çizgi izleyen robot yağıyorum. 90 derece dönüşlerde motorlarda ters gerilim vererek fren yaptırıyorum. Ne tb6612FNG ne de L298 motor sürücüler bu işi yapamıyor; termal korumaya giriyor.
Bende daha güçlü motor sürücü arayışında L6205n entegresini buldum. Gerçekten motorların boşta ve hafif yükte akımları 300mA i geçmezken motoru kısa süreli tuttuğumda 2.3A'in üzerine çıktığına şahit oldum. Bu problemi çözmek istiyorum, bunu yaparkende teorik bilgimi geliştirsem fena olmaz.

yas

Mesajda düzeltme yaparken siz cevap yazmışsınız. Sense(a-b) uçları paralel iken yani OUT1A-OUT1B birlikte ve OUT2A-OUT2B birlikte kullanıldığında transistörler iletimde iken Sense(a-b) paralel değerlendirildiğinden dolayı akım 2 katına çıkıyor. (NOT: rds on ile yaptığım yorum yanlış oldu farkında olmadan figure 14 ü incelemişim. düzelttim dikkate almayın)

yas

Akımı daha düşük değerde sınırlamak istiyorsanız Sense(a-b) ile gnd arasına uygun güç ve değerde koyabilirsiniz. İsteseniz bu noktadan akım bilgisini de okuyabilirsiniz.

Mehmet Salim GÜLLÜCE

Devreyi 2 H köprü diye değil bağımsız 4 Yarım köprü diye düşün.
her iki bağlantıda temel olarak aynı.
Sadece senin dizayn yapğına hangisi uygun olursa onu kullan.

Hatta tek yarım köprü gibi 4 ünü de paralel bağlamak mumkün.

LukeSkywalker

Buradaki farkın tek sebebi SENSE A ve SENSE B uçlarından geçecek akım değeriyle alakalı.