MSP430 sed1335 Grafik Lcd

Başlatan sfaunl, 13 Şubat 2012, 04:55:28

sfaunl

Ebay'den aldigim sed1335 entegreli lcd'ye msp430 ile yazdigim uygulama. Icerisinde grafik cizebilmek icin hazir fonksiyonlar da var.(Daire, dikdortgen, cizgi...) Eskiden yaptigim bir uygulamaydi. Umarim birinin isini gorur, zamaninda lcdyi calistiracagim diye gunlerimi curutmustum.  :o

http://dl.dropbox.com/u/41792030/MSP430_sed1335_kup.zip

Calisma videosu:

SpeedyX

Güzel, ben de benzerini yapmıştım sed-siz. :)

sfaunl

Hocam sizinki oldukca hizli calisiyor. :)
Kullanilan ekran 320*240 cozunurlukte ayrica kupu cizdirirken cizgileri cektikten sonra bir de sildiriyorum. O yuzden bendeki oldukca yavas. Tabi benim kullandigim islemci 4mhz'de calisiyordu bunun da etkisi buyuk :).
Normalde nasil yapilmasi gerekir? Siz sanirim tum ekrani guncellemissiniz?

SpeedyX

Ben önce tüm küpü bir buffera hesaplayıp çizdikten sonra ekrana SPI ile yazıyordum daha sonra birer yedek değişken yaptım bunlara bir önceki çizgilerin vektörel koordinatlarını yazdım, yeni şekli çizdirmeden önce eski şeklin kullanılmayan pixellerinin rengini arkaplan rengi yaptırıp, görünürde kalan aktif pixellerden geriye kalan yeni şekle ait daha çizilmemiş cizgileri çizdirdip şekli tamamladım ve yine yedek değişkenlerde son halinin bilgisini tuttum. Youtube da 66fps olarak hesaplamış bir arkadaş ama o eğer tüm ekranı sürekli bassaydım öyleydi, bu haliyle 2.5 kat daha hızlı oldu, bir bakıma mpeg4 mantığıyla çalışıyor, sadece eski hali üzerinde ufak değişiklik yaparak çalışıyor.
İşlemci ARM olmasaydı belkide bu yeni hesaplama yöntemini kullanan program, direkt buffer çizdiren programa göre daha yavaş çalışabilirdi. Bir de ben 72MHz lik işlemciye overclock yaptım, orada 96MHz de çalışıyor.

Eskiden ILI93bilmemne chipli 320x240 ekran süren linux kernel modülü yazmıştık, orada çok hızlı olsun diye tüm ekranı (aynı olup olmadığını kontrol etmeden) güncelliyorduk, yoksa yavaş çalışıyordu.

Bu işin doğrusu uygulamaya ve şartlara göre değişir.