Opengl ES GPUlarının mimarisi

Başlatan speak48, 30 Nisan 2014, 13:53:17

speak48

Opengl ES GPUlarının mimarileri hakkında bilgisi olan varmı.
normal gpu ların mimarilerinden bir farkı varmı.Tam olarak bir gpu ne işlemleri yapar.
masaüstü gpu üreticeleri bu alana neden pek girmiyor acaba.

MC_Skywalker

#1
Yanlış hatırlamıyorsam Tegra2 nin GPU su OpenglES 2.0 destekli idi.

http://www.nvidia.com.tr/object/tegra-tr.html


GPU= Çok çekidedkli çok işlemcili yapı. özetle örnekleyecek olursak; Nvidianın G80 GPU su, her biri çekirdeği 64bit Floating point yeteneğine sahip, 8 çekirdekli 16 işlemcili bir arada barındıran yapya sahiptir. 

ftp://download.nvidia.com/developer/cuda/seminar/TDCI_Arch.pdf

Burak B

#2
GPU normalde CPU tarafından yapılan matematiksel işlemleri kendi üstüne alır. Böylece CPU bu yükten kurtulur. Bu işlemler nedir ? En basitinden 3B uzaydaki bir nesnenin aydınlatılması ve gölgesinin oluşturulması buna örnek verilebilir. Bu konunun içine çok karmaşık matematiksel ifadeler ve trigonometrik fonksiyonlar giriyor. Bunlar ağır ve yorucu hesaplamalar. Bunları yazılıma değilde bir donanıma yüklemek işleri oldukça hızlandırıyor doğal olarak.

Bunu bir nevi hesap makinesi kullanmak gibi düşünebilirsiniz. Elle hesaplamaktansa hesap makinesiyle hesaplamak daha hızlıdır.

How a GPU Works
"... a healthy dose of paranoia leads to better systems." Jack Ganssle

speak48

anlaşılan bu konuya tepeden inerek pek anlaşılır olamıyacak.
peki ilk üretilen 3d gpu nun mimarisi neydi hangi özellikleri vardı.

Burak B

"... a healthy dose of paranoia leads to better systems." Jack Ganssle

MC_Skywalker

2 türk Mühendisin kurucuları arasında bulunduğu 3DLABS adlı firma ilk 3D hızlandırıcıları üretmişti. Voodoo adı ile bilinir ve ek kart olarak takılırdı daha sonra 3D hızlandırıcı görüntü üreten birmle birleşip GPU nun temeli atıldı.

http://en.wikipedia.org/wiki/3D_Labs

Ge Force
http://en.wikipedia.org/wiki/Ge-Force