WG12864B GRAFİK LCD YAZDIRMA SORUNU !

Başlatan HeCToR, 16 Kasım 2014, 15:37:22

HeCToR

Merhaba Arkadaşlar Hiç Bir Şekilde Yazdıramıyorum problem nerede acaba  :'( !
#include <18F8722.h>

#device ADC=10
#device *=16
#use delay (internal=16M)

#include <HDM64GS12.c> // HDM64GS12.c dosyası programa ekleniyor
#include <graphics.c> // graphics.c dosyası programa ekleniyor
 
char yazi1[]="GAZI"; // Karakter dizisi tanımlanıyor
char yazi2[]="UNIVERSITY"; // Karakter dizisi tanımlanıyor
int i,x1,y1,x2,y2;
 
/********* ANA PROGRAM FONKSİYONU********/
 
void main ( )
{
 setup_psp(PSP_DISABLED); // PSP birimi devre dışı
 setup_timer_1(T1_DISABLED); // T1 zamanlayıcısı devre dışı
 setup_timer_2(T2_DISABLED,0,1); // T2 zamanlayıcısı devre dışı
 setup_adc_ports(NO_ANALOGS); // ANALOG giriş yok
 setup_adc(ADC_OFF); // ADC birimi devre dışı
 setup_CCP1(CCP_OFF); // CCP1 birimi devre dışı
 setup_CCP2(CCP_OFF); // CCP2 birimi devre dışı
 
 glcd_init(ON); // Grafik LCD hazırlanıyor ve ekran siliniyor
 
 while(1)
 {
 glcd_init(ON); // Ekran siliniyor
 glcd_text57(39, 5, yazi1, 2, ON); // GLCD'de yazı yazdırılıyor
 glcd_text57(5, 30, yazi2, 2, ON); // GLCD'de yazı yazdırılıyor
 delay_ms(2000);
 
 glcd_init(ON); // Ekran siliniyor
 x1=5;
 y1=5;
 x2=100;
 y2=5;
 for(i=0;i<6;i++)
 {
 glcd_line(x1, y1, x2, y2, ON); // GLCD'de Çizgi çizdiriliyor
 y2=y1+=10; // y2=y1=y2+10; anlamında
 x2-=10; // x2=x2-10; anlamında
 delay_ms(1000);
 }
 
 glcd_init(ON); // Ekran siliniyor
 x1=y1=10;
 for (i=0;i<120;i++)
 {
 glcd_pixel(x1,y1,ON); // Ekranda istenen pikseller aktif yapılıyor
 y1=x1++; // y1=x1+1; anlamında
 delay_ms(50);
 }
 
 glcd_init(ON); // Ekran siliniyor
 y2=60;
 x1=5;
 for (i=0;i<8;i++)
 {
 glcd_bar(x1, 0, x1, y2, 10, ON); // GLCD'de çubuk çizdiriliyor
 delay_ms(1000);
 x1+=15; // x1=x1+15; anlamında
 y2-=5; // y2=y2-5; anlamında
 }
 
 glcd_init(ON); // Ekran siliniyor
 for(i=0;i<=30;i=i+5)
 {
 glcd_circle(60, 30, i, NO, ON); // GLCD'de Daire çizdiriliyor
 delay_ms(1000);
 }
 
 glcd_init(ON); // Ekran siliniyor
 x1=5;
 y1=5;
 x2=120;
 y2=63;
 for(i=0;i<6;i++)
 {
 glcd_rect(x1, y1, x2, y2, NO, ON); // GLCD'de dikdötrgen çizdiriliyor
 y1=x1+=5; // y1=x1+5; anlamında
 x2-=5; // x2=x2-5; anlamında
 y2-=5; // y2=y2-5; anlamında
 delay_ms(500);
 }
 
 
 }
}
Bilginin Efendisi Olmak İçin Çalışmanın Kölesi Olmak Gerekir

RaMu

Sorularınıza hızlı cevap alın: http://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html

HeCToR

Bilginin Efendisi Olmak İçin Çalışmanın Kölesi Olmak Gerekir

RaMu

#include <HDM64GS12.c> // HDM64GS12.c dosyası programa ekleniyor

kullandığın lcd kütüphanesinide eklesen iyi olur,
ccsc versiyonlarda kütüphane değişikliği yapabiliyor.
aşağıdaki gibi ise (sadece bir bölümünü aldım)



// Purpose:    Write a byte of data to the specified chip
// Inputs:     1) chipSelect - which chip to write the data to
//             2) data - the byte of data to write
void glcd_writeByte(int1 side, BYTE data)
{
   set_tris_d(0x00);
   
   output_low(GLCD_RW);       // Set for writing

	 if(side)                   // Choose which side to write to
      output_high(GLCD_CS2);
   else
      output_high(GLCD_CS1);

	 delay_us(1);

   output_d(data);            // Put the data on the port
   delay_us(1);
   output_high(GLCD_E);       // Pulse the enable pin
   delay_us(1);
   output_low(GLCD_E);

   output_low(GLCD_CS1);      // Reset the chip select lines
   output_low(GLCD_CS2);
}


Burada gördüğün gibi
data portu 0-7 sıralı olarak glcdnin 0-7 data pinlerine bağlanmalı
ve direk 8 bitlik bir port glcd data pinleri için kullanılmalı,
farklı bir port kullanılacaksa yukarıdaki fonksiyonda gerekli değişiklik yapılmalı,
şimdilik gördüğüm bu oldu.
Sorularınıza hızlı cevap alın: http://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html

HeCToR

#ifndef HDM64GS12
#define HDM64GS12

#ifndef GLCD_WIDTH
#define GLCD_WIDTH   128
#endif

#ifndef GLCD_CS1
#define GLCD_CS1     PIN_D1   // Chip Selection 1
#endif

#ifndef GLCD_CS2
#define GLCD_CS2     PIN_D2   // Chip Selection 2
#endif

#ifndef GLCD_DI
#define GLCD_DI      PIN_D5   // Data or Instruction input
#endif

#ifndef GLCD_RW
#define GLCD_RW      PIN_D4   // Read/Write
#endif

#ifndef GLCD_E
#define GLCD_E       PIN_D6   // Enable
#endif

#ifndef GLCD_RST
#define GLCD_RST     PIN_D3   // Reset
#endif

#define GLCD_LEFT    0
#define GLCD_RIGHT   1

#ifndef ON
#define ON           1
#endif

#ifndef OFF
#define OFF          0
#endif

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Function Prototypes
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////
void glcd_init(int1 mode);
void glcd_pixel(int8 x, int8 y, int1 color);
void glcd_fillScreen(int1 color);
void glcd_writeByte(int1 side, BYTE data);
BYTE glcd_readByte(int1 side);
void glcd_update();
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////

#ifdef FAST_GLCD
struct
{
   int8 left[512];
   int8 right[512];
} displayData;
#endif


// Purpose:       Initialize the LCD.
//                Call before using any other LCD function.
// Inputs:        OFF - Turns the LCD off
//                ON  - Turns the LCD on
void glcd_init(int1 mode)
{
   // Initialze some pins
   output_high(GLCD_RST);
   output_low(GLCD_E);
   output_low(GLCD_CS1);
   output_low(GLCD_CS2);

   output_low(GLCD_DI);                 // Set for instruction
   glcd_writeByte(GLCD_LEFT,  0xC0);    // Specify first RAM line at the top
   glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0xC0);    //   of the screen
   glcd_writeByte(GLCD_LEFT,  0x40);    // Set the column address to 0
   glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0x40);
   glcd_writeByte(GLCD_LEFT,  0xB8);    // Set the page address to 0
   glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0xB8);

   if(mode == ON)
   {
      glcd_writeByte(GLCD_LEFT,  0x3F); // Turn the display on
      glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0x3F);
   }
   else
   {
      glcd_writeByte(GLCD_LEFT,  0x3E); // Turn the display off
      glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0x3E);
   }

   glcd_fillScreen(OFF);                // Clear the display

   #ifdef FAST_GLCD
   glcd_update();
   #endif
}


// Purpose:    Update the LCD with data from the display arrays
#ifdef FAST_GLCD
void glcd_update()
{
   int8 i, j;
   int8 *p1, *p2;

   p1 = displayData.left;
   p2 = displayData.right;

   // Loop through the vertical pages
   for(i = 0; i < 8; ++i)
   {
      output_low(GLCD_DI);                      // Set for instruction
      glcd_writeByte(GLCD_LEFT, 0x40);          // Set horizontal address to 0
      glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0x40);
      glcd_writeByte(GLCD_LEFT, i | 0xB8);      // Set page address
      glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, i | 0xB8);
      output_high(GLCD_DI);                     // Set for data

      // Loop through the horizontal sections
      for(j = 0; j < 64; ++j)
      {
         glcd_writeByte(GLCD_LEFT, *p1++);      // Turn pixels on or off
         glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, *p2++);     // Turn pixels on or off
      }
   }
}
#endif


// Purpose:    Turn a pixel on a graphic LCD on or off
// Inputs:     1) x - the x coordinate of the pixel
//             2) y - the y coordinate of the pixel
//             3) color - ON or OFF
void glcd_pixel(int8 x, int8 y, int1 color)
#ifdef FAST_GLCD
{
   int8* p;
   int16 temp;
   temp =  y/8;
   temp *= 64;
   temp += x;

   if(x > 63)
   {
      p = displayData.right + temp - 64;
   }
   else
   {
      p = displayData.left + temp;
   }

   if(color)
   {
      bit_set(*p, y%8);
   }
   else
   {
      bit_clear(*p, y%8);
   }
}
#else
{
   BYTE data;
   int1 side = GLCD_LEFT;  // Stores which chip to use on the LCD

   if(x > 63)              // Check for first or second display area
   {
      x -= 64;
      side = GLCD_RIGHT;
   }

   output_low(GLCD_DI);                         // Set for instruction
   bit_clear(x,7);                              // Clear the MSB. Part of an instruction code
   bit_set(x,6);                                // Set bit 6. Also part of an instruction code
   glcd_writeByte(side, x);                     // Set the horizontal address
   glcd_writeByte(side, (y/8 & 0xBF) | 0xB8);   // Set the vertical page address
   output_high(GLCD_DI);                        // Set for data
   glcd_readByte(side);                         // Need two reads to get data
   data = glcd_readByte(side);                  //  at new address

   if(color == ON)
      bit_set(data, y%8);        // Turn the pixel on
   else                          // or
      bit_clear(data, y%8);      // turn the pixel off

   output_low(GLCD_DI);          // Set for instruction
   glcd_writeByte(side, x);      // Set the horizontal address
   output_high(GLCD_DI);         // Set for data
   glcd_writeByte(side, data);   // Write the pixel data
}
#endif


// Purpose:    Fill the LCD screen with the passed in color
// Inputs:     ON  - turn all the pixels on
//             OFF - turn all the pixels off
void glcd_fillScreen(int1 color)
#ifdef FAST_GLCD
{
   int8  data;
   int8  *p1, *p2;
   int16 i;

   p1 = displayData.left;
   p2 = displayData.right;
   data = 0xFF * color;

   for(i=0; i<512; ++i)
   {
   	*p1++ = data;
   	*p2++ = data;
   }
}
#else
{
   int8 i, j;

   // Loop through the vertical pages
   for(i = 0; i < 8; ++i)
   {
      output_low(GLCD_DI);                      // Set for instruction
      glcd_writeByte(GLCD_LEFT, 0b01000000);    // Set horizontal address to 0
      glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0b01000000);
      glcd_writeByte(GLCD_LEFT, i | 0b10111000);// Set page address
      glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, i | 0b10111000);
      output_high(GLCD_DI);                     // Set for data

      // Loop through the horizontal sections
      for(j = 0; j < 64; ++j)
      {
         glcd_writeByte(GLCD_LEFT, 0xFF*color);  // Turn pixels on or off
         glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0xFF*color); // Turn pixels on or off
      }
   }
}
#endif


// Purpose:    Write a byte of data to the specified chip
// Inputs:     1) chipSelect - which chip to write the data to
//             2) data - the byte of data to write
void glcd_writeByte(int1 side, BYTE data)
{
   if(side)                   // Choose which side to write to
      output_high(GLCD_CS2);
   else
      output_high(GLCD_CS1);

   output_low(GLCD_RW);       // Set for writing
   output_d(data);            // Put the data on the port
   delay_cycles(1);
   output_high(GLCD_E);       // Pulse the enable pin
   delay_cycles(5);
   output_low(GLCD_E);

   output_low(GLCD_CS1);      // Reset the chip select lines
   output_low(GLCD_CS2);
}


// Purpose:    Reads a byte of data from the specified chip
// Ouputs:     A byte of data read from the chip
BYTE glcd_readByte(int1 side)
{
   BYTE data;                 // Stores the data read from the LCD

   set_tris_d(0xFF);          // Set port d to input
   output_high(GLCD_RW);      // Set for reading

   if(side)                   // Choose which side to write to
      output_high(GLCD_CS2);
   else
      output_high(GLCD_CS1);

   delay_cycles(1);
   output_high(GLCD_E);       // Pulse the enable pin
   delay_cycles(4);
   data = input_d();          // Get the data from the display's output register
   output_low(GLCD_E);

   output_low(GLCD_CS1);      // Reset the chip select lines
   output_low(GLCD_CS2);
   return data;               // Return the read data
}

#endif
Bilginin Efendisi Olmak İçin Çalışmanın Kölesi Olmak Gerekir

RaMu

#5
Bahsettiğim gibi glcd_writeByte
ve birde  glcd_readByte
fonksiyonlarında
glcd data için kullanacağın portu seçmelisin,
yani
output_d(data)  > output_C(data)
data=input_d()  > data = input_C()

olarak değiştirilecek,
(tris de değiştirilecek)
şimdi glcd data için portC yi kullanmış olduk
tüm port pinleri
PORTC0 GLCDdata0 a  sırayla PORTC7 GLCDdata7 ye
gelecek şekilde bağlanacak.

PORTC için değiştirilirse şöyle olacak;
void glcd_writeByte(int1 side, BYTE data)
{
   set_tris_C(0x00);          // POTRC ÇIKIŞ YAP
   if(side)                   // Choose which side to write to
      output_high(GLCD_CS2);
   else
      output_high(GLCD_CS1);

   output_low(GLCD_RW);       // Set for writing
   output_C(data);            // Put the data on the port
   delay_cycles(1);
   output_high(GLCD_E);       // Pulse the enable pin
   delay_cycles(5);
   output_low(GLCD_E);

   output_low(GLCD_CS1);      // Reset the chip select lines
   output_low(GLCD_CS2);
}


// Purpose:    Reads a byte of data from the specified chip
// Ouputs:     A byte of data read from the chip
BYTE glcd_readByte(int1 side)
{
   BYTE data;                 // Stores the data read from the LCD

   set_tris_C(0xFF);          // Set port C to input
   output_high(GLCD_RW);      // Set for reading

   if(side)                   // Choose which side to write to
      output_high(GLCD_CS2);
   else
      output_high(GLCD_CS1);

   delay_cycles(1);
   output_high(GLCD_E);       // Pulse the enable pin
   delay_cycles(4);
   data = input_C();          // Get the data from the display's output register
   output_low(GLCD_E);

   output_low(GLCD_CS1);      // Reset the chip select lines
   output_low(GLCD_CS2);
   return data;               // Return the read data
}


Gerekli değişiklikleri yapıp dene sonuca bakalım.
Sorularınıza hızlı cevap alın: http://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html

HeCToR

RAMU yalnız şunu belirtmek istiyorum sadece isis üzerinde çalıştırmıyorum şu an kurulu hazır devre var onun üzerinde çalışıyorum
Bilginin Efendisi Olmak İçin Çalışmanın Kölesi Olmak Gerekir

RaMu

Bu değişikliği yapmadığın müddetçe çalışması mümkün değil,
isis gerçek farketmez.
Sorularınıza hızlı cevap alın: http://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html

HeCToR

Ramu portları C'ye aktarmam imkansız şu an tamamlanmış bir kit üzerinde çalışıyorum
Bilginin Efendisi Olmak İçin Çalışmanın Kölesi Olmak Gerekir

RaMu

Bu kütüphane bu bağlantı ile glcdyi çalıştıramazsın,
2x16 lcd için flex_lcd.c kütüphanesi var
bunun gibi flex glcd kütüphanesi bulubilirsen veya
yazabilirsen halihazırdaki bağlantın ile çalıştırabilirsin,
çok zor bir değişiklik değil.
Yani sağlaman gereken şu;
yukarıda gösterdiğim write ve read fonksiyonlarında
misal write da
data değişkeni içindeki 8 bitlik bilgiyi
orijinal kütüphanede output_d(data)
şeklinde direk bir porta göndermeyeceksin
tek tek 0-7 bitlerini kendi seçtiğin dağınık bağlı olan mcu pinlerine tek tek vereceksin
geri kalan kısmı aynı kalacak
   //output_C(data);            // lcd data portuna bilgiyi gönder > değişecek
   delay_cycles(1);              //>>>>>>>devamı aynı
   output_high(GLCD_E);       // Pulse the enable pin
Sorularınıza hızlı cevap alın: http://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html

HeCToR

Ramu İncelermisin Düzenledim Bu şekilde Yalnız Yine Çalışmıyor !


#ifndef HDM64GS12

#define HDM64GS12

#ifndef GLCD_WIDTH
#define GLCD_WIDTH   128
#endif

#ifndef GLCD_CS1
#define GLCD_CS1     PIN_D1   // Chip Selection 1
#endif

#ifndef GLCD_CS2
#define GLCD_CS2     PIN_D2   // Chip Selection 2
#endif

#ifndef GLCD_DI
#define GLCD_DI      PIN_D5   // Data or Instruction input
#endif

#ifndef GLCD_RW
#define GLCD_RW      PIN_D4   // Read/Write
#endif

#ifndef GLCD_E
#define GLCD_E       PIN_D6   // Enable
#endif

#ifndef GLCD_RST
#define GLCD_RST     PIN_D3   // Reset
#endif

#define GLCD_LEFT    0
#define GLCD_RIGHT   1

#ifndef ON
#define ON           1
#endif

#ifndef OFF
#define OFF          0
#endif




union {
unsigned char byteb;
 struct {
    unsigned  byt0:1;
    unsigned  byt1:1;
    unsigned  byt2:1;
    unsigned  byt3:1;
    unsigned  byt4:1;
    unsigned  byt5:1;
    unsigned  byt6:1;
    unsigned  byt7:1;
};
}bytbbits;

union {
unsigned char berke;
 struct {
    unsigned  ber0:1;
    unsigned  ber1:1;
    unsigned  ber2:1;
    unsigned  ber3:1;
    unsigned  ber4:1;
    unsigned  ber5:1;
    unsigned  ber6:1;
    unsigned  ber7:1;
};
}bytberke;



void PYOLLA(void){

  
output_bit( PIN_H0,bytbbits.byt0);
output_bit( PIN_E2,bytbbits.byt1);
output_bit( PIN_E3,bytbbits.byt2);
output_bit( PIN_E4,bytbbits.byt3);
output_bit( PIN_E5,bytbbits.byt4);
output_bit( PIN_E6,bytbbits.byt5);
output_bit( PIN_E7,bytbbits.byt6);
output_bit( PIN_D0,bytbbits.byt7);

}

void PYOLLA2(void){



bytbbits.byt0=input(PIN_H0);
bytbbits.byt1=input(PIN_E2);
bytbbits.byt2=input(PIN_E3);
bytbbits.byt3=input(PIN_E4);
bytbbits.byt4=input(PIN_E5);
bytbbits.byt5=input(PIN_E6);
bytbbits.byt6=input(PIN_E7);
bytbbits.byt7=input(PIN_D0);

}



/////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Function Prototypes
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////

void glcd_init(int1 mode);
void glcd_pixel(int8 x, int8 y, int1 color);
void glcd_fillScreen(int1 color);
void glcd_writeByte(int1 side, BYTE data);
BYTE glcd_readByte(int1 side);
void glcd_update();

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////

#ifdef FAST_GLCD
struct
{
 int8 left[512];
 int8 right[512];
} displayData;
#endif


// Purpose:       Initialize the LCD.
//                Call before using any other LCD function.
// Inputs:        OFF - Turns the LCD off
//                ON  - Turns the LCD on
void glcd_init(int1 mode)
{
   // Initialze some pins
   output_high(GLCD_RST);
   output_low(GLCD_E);
   output_low(GLCD_CS1);
   output_low(GLCD_CS2);

   output_low(GLCD_DI);                 // Set for instruction
   glcd_writeByte(GLCD_LEFT,  0xC0);    // Specify first RAM line at the top
   glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0xC0);    //   of the screen
   glcd_writeByte(GLCD_LEFT,  0x40);    // Set the column address to 0
   glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0x40);
   glcd_writeByte(GLCD_LEFT,  0xB8);    // Set the page address to 0
   glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0xB8);

   if(mode == ON)
   {
      glcd_writeByte(GLCD_LEFT,  0x3F); // Turn the display on
      glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0x3F);
   }
   else
   {
      glcd_writeByte(GLCD_LEFT,  0x3E); // Turn the display off
      glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0x3E);
   }

   glcd_fillScreen(OFF);                // Clear the display

   #ifdef FAST_GLCD
   glcd_update();
   #endif
}


// Purpose:    Update the LCD with data from the display arrays
#ifdef FAST_GLCD
void glcd_update()
{
   int8 i, j;
   int8 *p1, *p2;

p1 = displayData.left;
p2 = displayData.right;

   // Loop through the vertical pages
   for(i = 0; i < 8; ++i)
   {
      output_low(GLCD_DI);                 // Set for instruction
      glcd_writeByte(GLCD_LEFT, 0x40);          // Set horizontal address to 0
      glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0x40);
      glcd_writeByte(GLCD_LEFT, i | 0xB8);      // Set page address
      glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, i | 0xB8);
      output_high(GLCD_DI);                     // Set for data
    
      // Loop through the horizontal sections
      for(j = 0; j < 64; ++j)
      {
         glcd_writeByte(GLCD_LEFT,*p1++);      // Turn pixels on or off

         glcd_writeByte(GLCD_RIGHT,*p2++);     // Turn pixels on or off
      }
   }
}
#endif


// Purpose:    Turn a pixel on a graphic LCD on or off
// Inputs:     1) x - the x coordinate of the pixel
//             2) y - the y coordinate of the pixel
//             3) color - ON or OFF
void glcd_pixel(int8 x, int8 y, int1 color)
#ifdef FAST_GLCD
{
   int8* p;
   int16 temp;
   temp =  y/8;
   temp *= 64;
   temp += x;

   if(x > 63)
   {
      p = displayData.right + temp - 64;
   }
   else
   {
      p = displayData.left + temp;
   }

   if(color)
   {
      bit_set(*p, y%8);
   }
   else
   {
      bit_clear(*p, y%8);
   }
}
#else
{
   BYTE data;
   int1 side = GLCD_LEFT;  // Stores which chip to use on the LCD

   if(x > 63)              // Check for first or second display area
   {
      x -= 64;
      side = GLCD_RIGHT;
   }

   output_low(GLCD_DI);                         // Set for instruction
   bit_clear(x,7);                              // Clear the MSB. Part of an instruction code
   bit_set(x,6);                                // Set bit 6. Also part of an instruction code
   glcd_writeByte(side, x);                     // Set the horizontal address
   glcd_writeByte(side, (y/8 & 0xBF) | 0xB8);   // Set the vertical page address
   output_high(GLCD_DI);                        // Set for data
   glcd_readByte(side);                         // Need two reads to get data
   data = glcd_readByte(side);                  //  at new address

   if(color == ON)
      bit_set(data, y%8);        // Turn the pixel on
   else                          // or
      bit_clear(data, y%8);      // turn the pixel off
   
   output_low(GLCD_DI);          // Set for instruction
   glcd_writeByte(side, x);      // Set the horizontal address
   output_high(GLCD_DI);         // Set for data
   glcd_writeByte(side, data);   // Write the pixel data
}
#endif



// Purpose:    Fill the LCD screen with the passed in color
// Inputs:     ON  - turn all the pixels on
//             OFF - turn all the pixels off
void glcd_fillScreen(int1 color)

#ifdef FAST_GLCD
{
   int8  data;
   int8  *p1, *p2;
   int16 i;

   p1 = displayData.left;
   p2 = displayData.right;
   data = 0xFF * color;

   for(i=0; i<512; ++i)
   {
   	*p1++ = data;
   	*p2++ = data;
   }
}
#else

{
   int8 i, j;

   // Loop through the vertical pages
   for(i = 0; i < 8; ++i)
   {
      output_low(GLCD_DI);                      // Set for instruction
      glcd_writeByte(GLCD_LEFT, 0b01000000);    // Set horizontal address to 0
      glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0b01000000);
      glcd_writeByte(GLCD_LEFT, i | 0b10111000);// Set page address
      glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, i | 0b10111000);
      output_high(GLCD_DI);                     // Set for data

      // Loop through the horizontal sections
      for(j = 0; j < 64; ++j)
      {
         glcd_writeByte(GLCD_LEFT, 0xFF*color);  // Turn pixels on or off
         glcd_writeByte(GLCD_RIGHT, 0xFF*color); // Turn pixels on or off
      }
   }
}
#endif


// Purpose:    Write a byte of data to the specified chip
// Inputs:     1) chipSelect - which chip to write the data to
//             2) data - the byte of data to write
void glcd_writeByte(int1 side, BYTE data)
{
   if(side)                   // Choose which side to write to
      output_high(GLCD_CS2);
  
  else
      output_high(GLCD_CS1);
        
   output_low(GLCD_RW);       // Set for writing
   bytbbits.byteb=data;
   PYOLLA();
  // output_c(bytberke.berke);


   
    delay_us(10);//1
    output_high(GLCD_E);       // Pulse the enable pin
    delay_us(10);//1
    output_low(GLCD_E);

   output_low(GLCD_CS1);      // Reset the chip select lines
   output_low(GLCD_CS2);



}


// Purpose:    Reads a byte of data from the specified chip
// Ouputs:     A byte of data read from the chip


unsigned BYTE glcd_readByte(int1 side)

{


   BYTE data;                 // Stores the data read from the LCD

   //set_tris_c(0xFF);          // Set port d to input
  set_tris_H(0b00000001);
  set_tris_E(0b11111100); 
  set_tris_D(0b00000001);
  output_high(GLCD_RW);      // Set for reading
 
   if(side)                   // Choose which side to write to
      output_high(GLCD_CS2);
      else
      output_high(GLCD_CS1);
		


   delay_us(10);//1
   output_high(GLCD_E);       // Pulse the enable pin
   
   delay_us(10);//1

   //bytberke.berke = input_c();  //gd yazdı
   PYOLLA2();
   data=bytbbits.byteb;


   //data = input_c();          // Get the data from the display's output register
   output_low(GLCD_E);

   output_low(GLCD_CS1);      // Reset the chip select lines
   output_low(GLCD_CS2);
   return data;               // Return the read data
}
#endif



  
   
Bilginin Efendisi Olmak İçin Çalışmanın Kölesi Olmak Gerekir

RaMu

#11
Değişikliği glcd kütüphanesinde belirttiğim foksiyonlarda yapman gerekiyor.

mesaj birleştirme:: 16 Kasım 2014, 19:44:08

#include <HDM64GS12.c> // HDM64GS12.c dosyası programa ekleniyor

bu kütüphane içindeki data gönderme ve alma kısımları değişecek yani.

mesaj birleştirme:: 16 Kasım 2014, 19:46:24

#include <graphics.c> // graphics.c dosyası programa ekleniyor

bu kütüphane ile sorunumuz yok, bir değişiklik yapılmayacak bu kütüphanede,
bunun içinde sadece dikdörtgen daire vs. çizme fonksiyonları var.
Sorularınıza hızlı cevap alın: http://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html

HeCToR

#ifndef GLCD_C
#define GLCD_C

#ifndef GLCD_WIDTH
#define GLCD_WIDTH 128    // Used for text wrapping by glcd_text57 function
#endif

#define ON  1
#define OFF 0

#define YES 1
#define NO  0

#ifndef GLCD_CS1
#define GLCD_CS1 PIN_D1   // Chip Selection 1
#endif

#ifndef GLCD_CS2
#define GLCD_CS2 PIN_D2   // Chip Selection 2
#endif

#ifndef GLCD_DI
#define GLCD_DI  PIN_D5   // Data or Instruction input
#endif

#ifndef GLCD_RW
#define GLCD_RW  PIN_D4   // Read/Write
#endif

#ifndef GLCD_E
#define GLCD_E   PIN_D6   // Enable
#endif

#ifndef GLCD_RST
#define GLCD_RST PIN_D3   // Reset
#endif



BYTE glcd_readByte(BYTE chip);
void glcd_writeByte(BYTE chip, BYTE data);
void glcd_fillScreen(int1 color);

const BYTE TEXT[51][5] ={0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, // SPACE
                         0x00, 0x00, 0x5F, 0x00, 0x00, // !
                         0x00, 0x03, 0x00, 0x03, 0x00, // "
                         0x14, 0x3E, 0x14, 0x3E, 0x14, // #
                         0x24, 0x2A, 0x7F, 0x2A, 0x12, // $
                         0x43, 0x33, 0x08, 0x66, 0x61, // %
                         0x36, 0x49, 0x55, 0x22, 0x50, // &
                         0x00, 0x05, 0x03, 0x00, 0x00, // '
                         0x00, 0x1C, 0x22, 0x41, 0x00, // (
                         0x00, 0x41, 0x22, 0x1C, 0x00, // )
                         0x14, 0x08, 0x3E, 0x08, 0x14, // *
                         0x08, 0x08, 0x3E, 0x08, 0x08, // +
                         0x00, 0x50, 0x30, 0x00, 0x00, // ,
                         0x08, 0x08, 0x08, 0x08, 0x08, // -
                         0x00, 0x60, 0x60, 0x00, 0x00, // .
                         0x20, 0x10, 0x08, 0x04, 0x02, // /
                         0x3E, 0x51, 0x49, 0x45, 0x3E, // 0
                         0x04, 0x02, 0x7F, 0x00, 0x00, // 1
                         0x42, 0x61, 0x51, 0x49, 0x46, // 2
                         0x22, 0x41, 0x49, 0x49, 0x36, // 3
                         0x18, 0x14, 0x12, 0x7F, 0x10, // 4
                         0x27, 0x45, 0x45, 0x45, 0x39, // 5
                         0x3E, 0x49, 0x49, 0x49, 0x32, // 6
                         0x01, 0x01, 0x71, 0x09, 0x07, // 7
                         0x36, 0x49, 0x49, 0x49, 0x36, // 8
                         0x26, 0x49, 0x49, 0x49, 0x3E, // 9
                         0x00, 0x36, 0x36, 0x00, 0x00, // :
                         0x00, 0x56, 0x36, 0x00, 0x00, // ;
                         0x08, 0x14, 0x22, 0x41, 0x00, // <
                         0x14, 0x14, 0x14, 0x14, 0x14, // =
                         0x00, 0x41, 0x22, 0x14, 0x08, // >
                         0x02, 0x01, 0x51, 0x09, 0x06, // ?
                         0x3E, 0x41, 0x59, 0x55, 0x5E, // @
                         0x7E, 0x09, 0x09, 0x09, 0x7E, // A
                         0x7F, 0x49, 0x49, 0x49, 0x36, // B
                         0x3E, 0x41, 0x41, 0x41, 0x22, // C
                         0x7F, 0x41, 0x41, 0x41, 0x3E, // D
                         0x7F, 0x49, 0x49, 0x49, 0x41, // E
                         0x7F, 0x09, 0x09, 0x09, 0x01, // F
                         0x3E, 0x41, 0x41, 0x49, 0x3A, // G
                         0x7F, 0x08, 0x08, 0x08, 0x7F, // H
                         0x00, 0x41, 0x7F, 0x41, 0x00, // I
                         0x30, 0x40, 0x40, 0x40, 0x3F, // J
                         0x7F, 0x08, 0x14, 0x22, 0x41, // K
                         0x7F, 0x40, 0x40, 0x40, 0x40, // L
                         0x7F, 0x02, 0x0C, 0x02, 0x7F, // M
                         0x7F, 0x02, 0x04, 0x08, 0x7F, // N
                         0x3E, 0x41, 0x41, 0x41, 0x3E, // O
                         0x7F, 0x09, 0x09, 0x09, 0x06, // P
                         0x1E, 0x21, 0x21, 0x21, 0x5E, // Q
                         0x7F, 0x09, 0x09, 0x09, 0x76};// R

const BYTE TEXT2[44][5]={0x26, 0x49, 0x49, 0x49, 0x32, // S
                         0x01, 0x01, 0x7F, 0x01, 0x01, // T
                         0x3F, 0x40, 0x40, 0x40, 0x3F, // U
                         0x1F, 0x20, 0x40, 0x20, 0x1F, // V
                         0x7F, 0x20, 0x10, 0x20, 0x7F, // W
                         0x41, 0x22, 0x1C, 0x22, 0x41, // X
                         0x07, 0x08, 0x70, 0x08, 0x07, // Y
                         0x61, 0x51, 0x49, 0x45, 0x43, // Z
                         0x00, 0x7F, 0x41, 0x00, 0x00, // [
                         0x02, 0x04, 0x08, 0x10, 0x20, // \
                         0x00, 0x00, 0x41, 0x7F, 0x00, // ]
                         0x04, 0x02, 0x01, 0x02, 0x04, // ^
                         0x40, 0x40, 0x40, 0x40, 0x40, // _
                         0x00, 0x01, 0x02, 0x04, 0x00, // `
                         0x20, 0x54, 0x54, 0x54, 0x78, // a
                         0x7F, 0x44, 0x44, 0x44, 0x38, // b
                         0x38, 0x44, 0x44, 0x44, 0x44, // c
                         0x38, 0x44, 0x44, 0x44, 0x7F, // d
                         0x38, 0x54, 0x54, 0x54, 0x18, // e
                         0x04, 0x04, 0x7E, 0x05, 0x05, // f
                         0x08, 0x54, 0x54, 0x54, 0x3C, // g
                         0x7F, 0x08, 0x04, 0x04, 0x78, // h
                         0x00, 0x44, 0x7D, 0x40, 0x00, // i
                         0x20, 0x40, 0x44, 0x3D, 0x00, // j
                         0x7F, 0x10, 0x28, 0x44, 0x00, // k
                         0x00, 0x41, 0x7F, 0x40, 0x00, // l
                         0x7C, 0x04, 0x78, 0x04, 0x78, // m
                         0x7C, 0x08, 0x04, 0x04, 0x78, // n
                         0x38, 0x44, 0x44, 0x44, 0x38, // o
                         0x7C, 0x14, 0x14, 0x14, 0x08, // p
                         0x08, 0x14, 0x14, 0x14, 0x7C, // q
                         0x00, 0x7C, 0x08, 0x04, 0x04, // r
                         0x48, 0x54, 0x54, 0x54, 0x20, // s
                         0x04, 0x04, 0x3F, 0x44, 0x44, // t
                         0x3C, 0x40, 0x40, 0x20, 0x7C, // u
                         0x1C, 0x20, 0x40, 0x20, 0x1C, // v
                         0x3C, 0x40, 0x30, 0x40, 0x3C, // w
                         0x44, 0x28, 0x10, 0x28, 0x44, // x
                         0x0C, 0x50, 0x50, 0x50, 0x3C, // y
                         0x44, 0x64, 0x54, 0x4C, 0x44, // z
                         0x00, 0x08, 0x36, 0x41, 0x41, // {
                         0x00, 0x00, 0x7F, 0x00, 0x00, // |
                         0x41, 0x41, 0x36, 0x08, 0x00, // }
                         0x02, 0x01, 0x02, 0x04, 0x02};// ~


// Purpose:       Initialize a graphic LCD. This must be called before any
//                other glcd function is used.
// Inputs:        The initialization mode
//                OFF - Turns the LCD off
//                ON  - Turns the LCD on
// Date:          5/28/2003
void glcd_init(int1 mode)
{
   // Initialze some pins
   output_high(GLCD_RST);
   output_low(GLCD_E);
   output_low(GLCD_CS1);
   output_low(GLCD_CS2);

   output_low(GLCD_DI);                // Set for instruction
   glcd_writeByte(GLCD_CS1, 0xC0);     // Specify first RAM line at the top
   glcd_writeByte(GLCD_CS2, 0xC0);     //   of the screen
   glcd_writeByte(GLCD_CS1, 0x40);     // Set the column address to 0
   glcd_writeByte(GLCD_CS2, 0x40);
   glcd_writeByte(GLCD_CS1, 0xB8);     // Set the page address to 0
   glcd_writeByte(GLCD_CS2, 0xB8);
   if(mode == ON)
   {
      glcd_writeByte(GLCD_CS1, 0x3F);  // Turn the display on
      glcd_writeByte(GLCD_CS2, 0x3F);
   }
   else
   {
      glcd_writeByte(GLCD_CS1, 0x3E);  // Turn the display off
      glcd_writeByte(GLCD_CS2, 0x3E);
   }

   glcd_fillScreen(OFF);               // Clear the display
}


// Purpose:       Turn a pixel on a graphic LCD on or off
// Inputs:        x - the x coordinate of the pixel
//                y - the y coordinate of the pixel
//                color - ON or OFF
// Output:        1 if coordinate out of range, 0 if in range
void glcd_pixel(int x, int y, int1 color)
{
   BYTE data;
   BYTE chip = GLCD_CS1;  // Stores which chip to use on the LCD

   if(x > 63)  // Check for first or second display area
   {
      x -= 64;
      chip = GLCD_CS2;
   }

   output_low(GLCD_DI);                                     // Set for instruction
   bit_clear(x,7);                                          // Clear the MSB. Part of an instruction code
   bit_set(x,6);                                            // Set bit 6. Also part of an instruction code
   glcd_writeByte(chip, x);                                 // Set the horizontal address
   glcd_writeByte(chip, (y/8 & 0b10111111) | 0b10111000);   // Set the vertical page address
   output_high(GLCD_DI);                                    // Set for data
   data = glcd_readByte(chip);

   if(color == ON)
      bit_set(data, y%8);        // Turn the pixel on
   else                          // or
      bit_clear(data, y%8);      // turn the pixel off
   output_low(GLCD_DI);          // Set for instruction
   glcd_writeByte(chip, x);      // Set the horizontal address
   output_high(GLCD_DI);         // Set for data
   glcd_writeByte(chip, data);   // Write the pixel data
}


// Purpose:       Draw a line on a graphic LCD using Bresenham's
//                line drawing algorithm
// Inputs:        (x1, y1) - the start coordinate
//                (x2, y2) - the end coordinate
//                color - ON or OFF
// Dependencies:  glcd_pixel()
void glcd_line(int x1, int y1, int x2, int y2, int1 color)
{
   signed int  x, y, addx, addy, dx, dy;
   signed long P;
   int i;
   dx = abs((signed int)(x2 - x1));
   dy = abs((signed int)(y2 - y1));
   x = x1;
   y = y1;

   if(x1 > x2)
      addx = -1;
   else
      addx = 1;
   if(y1 > y2)
      addy = -1;
   else
      addy = 1;

   if(dx >= dy)
   {
      P = 2*dy - dx;

      for(i=0; i<=dx; ++i)
      {
         glcd_pixel(x, y, color);

         if(P < 0)
         {
            P += 2*dy;
            x += addx;
         }
         else
         {
            P += 2*dy - 2*dx;
            x += addx;
            y += addy;
         }
      }
   }
   else
   {
      P = 2*dx - dy;

      for(i=0; i<=dy; ++i)
      {
         glcd_pixel(x, y, color);

         if(P < 0)
         {
            P += 2*dx;
            y += addy;
         }
         else
         {
            P += 2*dx - 2*dy;
            x += addx;
            y += addy;
         }
      }
   }
}


// Purpose:       Draw a rectangle on a graphic LCD
// Inputs:        (x1, y1) - the start coordinate
//                (x2, y2) - the end coordinate
//                fill  - YES or NO
//                color - ON or OFF
// Dependencies:  glcd_pixel(), glcd_line()
void glcd_rect(int x1, int y1, int x2, int y2, int fill, int1 color)
{
   if(fill)
   {
      int y, ymax;                          // Find the y min and max
      if(y1 < y2)
      {
         y = y1;
         ymax = y2;
      }
      else
      {
         y = y2;
         ymax = y1;
      }

      for(; y<=ymax; ++y)                    // Draw lines to fill the rectangle
         glcd_line(x1, y, x2, y, color);
   }
   else
   {
      glcd_line(x1, y1, x2, y1, color);      // Draw the 4 sides
      glcd_line(x1, y2, x2, y2, color);
      glcd_line(x1, y1, x1, y2, color);
      glcd_line(x2, y1, x2, y2, color);
   }
}


// Purpose:       Draw a bar (wide line) on a graphic LCD
// Inputs:        (x1, y1) - the start coordinate
//                (x2, y2) - the end coordinate
//                width  - The number of pixels wide
//                color - ON or OFF
void glcd_bar(int x1, int y1, int x2, int y2, int width, int1 color)
{
   signed int  x, y, addx, addy, j;
   signed long P, dx, dy, c1, c2;
   int i;
   dx = abs((signed int)(x2 - x1));
   dy = abs((signed int)(y2 - y1));
   x = x1;
   y = y1;
   c1 = -dx*x1 - dy*y1;
   c2 = -dx*x2 - dy*y2;

   if(x1 > x2)
   {
      addx = -1;
      c1 = -dx*x2 - dy*y2;
      c2 = -dx*x1 - dy*y1;
   }
   else
      addx = 1;
   if(y1 > y2)
   {
      addy = -1;
      c1 = -dx*x2 - dy*y2;
      c2 = -dx*x1 - dy*y1;
   }
   else
      addy = 1;

   if(dx >= dy)
   {
      P = 2*dy - dx;

      for(i=0; i<=dx; ++i)
      {
         for(j=-(width/2); j<width/2+width%2; ++j)
         {
            if(dx*x+dy*(y+j)+c1 >= 0 && dx*x+dy*(y+j)+c2 <=0)
               glcd_pixel(x, y+j, color);
         }
         if(P < 0)
         {
            P += 2*dy;
            x += addx;
         }
         else
         {
            P += 2*dy - 2*dx;
            x += addx;
            y += addy;
         }
      }
   }
   else
   {
      P = 2*dx - dy;

      for(i=0; i<=dy; ++i)
      {
         if(P < 0)
         {
            P += 2*dx;
            y += addy;
         }
         else
         {
            P += 2*dx - 2*dy;
            x += addx;
            y += addy;
         }
         for(j=-(width/2); j<width/2+width%2; ++j)
         {
            if(dx*x+dy*(y+j)+c1 >= 0 && dx*x+dy*(y+j)+c2 <=0)
               glcd_pixel(x+j, y, color);
         }
      }
   }
}


// Purpose:       Draw a circle on a graphic LCD
// Inputs:        (x,y) - the center of the circle
//                radius - the radius of the circle
//                fill - YES or NO
//                color - ON or OFF
void glcd_circle(int x, int y, int radius, int1 fill, int1 color)
{
   signed int a, b, P;
   a = 0;
   b = radius;
   P = 1 - radius;

   do
   {
      if(fill)
      {
         glcd_line(x-a, y+b, x+a, y+b, color);
         glcd_line(x-a, y-b, x+a, y-b, color);
         glcd_line(x-b, y+a, x+b, y+a, color);
         glcd_line(x-b, y-a, x+b, y-a, color);
      }
      else
      {
         glcd_pixel(a+x, b+y, color);
         glcd_pixel(b+x, a+y, color);
         glcd_pixel(x-a, b+y, color);
         glcd_pixel(x-b, a+y, color);
         glcd_pixel(b+x, y-a, color);
         glcd_pixel(a+x, y-b, color);
         glcd_pixel(x-a, y-b, color);
         glcd_pixel(x-b, y-a, color);
      }

      if(P < 0)
         P+= 3 + 2*a++;
      else
         P+= 5 + 2*(a++ - b--);
    } while(a <= b);
}

// Purpose:       Write text on a graphic LCD
// Inputs:        (x,y) - The upper left coordinate of the first letter
//                textptr - A pointer to an array of text to display
//                size - The size of the text: 1 = 5x7, 2 = 10x14, ...
//                color - ON or OFF
void glcd_text57(int x, int y, char* textptr, int size, int1 color)
{
   int i, j, k, l, m;                     // Loop counters
   BYTE pixelData[5];                     // Stores character data

   for(i=0; textptr[i] != '\0'; ++i, ++x) // Loop through the passed string
   {
      if(textptr[i] < 'S') // Checks if the letter is in the first text array
         memcpy(pixelData, TEXT[textptr[i]-' '], 5);
      else if(textptr[i] <= '~') // Check if the letter is in the second array
         memcpy(pixelData, TEXT2[textptr[i]-'S'], 5);
      else
         memcpy(pixelData, TEXT[0], 5);   // Default to space

      if(x+5*size >= GLCD_WIDTH)          // Performs character wrapping
      {
         x = 0;                           // Set x at far left position
         y += 7*size + 1;                 // Set y at next position down
      }
      for(j=0; j<5; ++j, x+=size)         // Loop through character byte data
      {
         for(k=0; k<7*size; ++k)          // Loop through the vertical pixels
         {
            if(bit_test(pixelData[j], k)) // Check if the pixel should be set
            {
               for(l=0; l<size; ++l)      // The next two loops change the
               {                          // character's size
                  for(m=0; m<size; ++m)
                  {
                     glcd_pixel(x+m, y+k*size+l, color); // Draws the pixel
                  }
               }
            }
         }
      }
   }
}


// Purpose:       Fill the LCD screen with the passed in color.
//                Works much faster than drawing a rectangle to fill the screen.
// Inputs:        ON - turn all the pixels on
//                OFF - turn all the pixels off
// Dependencies:  glcd_writeByte()
void glcd_fillScreen(int1 color)
{
   int i, j;

   // Loop through the vertical pages
   for(i = 0; i < 8; ++i)
   {
      output_low(GLCD_DI);                      // Set for instruction
      glcd_writeByte(GLCD_CS1, 0b01000000);     // Set horizontal address to 0
      glcd_writeByte(GLCD_CS2, 0b01000000);
      glcd_writeByte(GLCD_CS1, i | 0b10111000); // Set page address
      glcd_writeByte(GLCD_CS2, i | 0b10111000);
      output_high(GLCD_DI);                     // Set for data

      // Loop through the horizontal sections
      for(j = 0; j < 64; ++j)
      {
         glcd_writeByte(GLCD_CS1, 0xFF*color);  // Turn pixels on or off
         glcd_writeByte(GLCD_CS2, 0xFF*color);  // Turn pixels on or off
      }
   }
}

// Purpose:       Write a byte of data to the specified chip
// Inputs:        chipSelect - which chip to write the data to
//                data - the byte of data to write

void glcd_writeByte(char chip, BYTE data)
{
   if(chip == GLCD_CS1)       // Choose which chip to write to
      output_high(GLCD_CS1);
   else
      output_high(GLCD_CS2);

   output_low(GLCD_RW);       // Set for writing
   output_d(data);            // Put the data on the port
   output_high(GLCD_E);       // Pulse the enable pin
   delay_us(2);
   output_low(GLCD_E);

   output_low(GLCD_CS1);      // Reset the chip select lines
   output_low(GLCD_CS2);
}


// Purpose:       Reads a byte of data from the specified chip
// Ouputs:        A byte of data read from the chip
BYTE glcd_readByte(BYTE chip)
{
   BYTE data;  
               // Stores the data read from the LCD
   if(chip == GLCD_CS1)       // Choose which chip to read from
      output_high(GLCD_CS1);
   else
      output_high(GLCD_CS2);

   input_d();                 // Set port d to input
   output_high(GLCD_RW);      // Set for reading
   output_high(GLCD_E);       // Pulse the enable pin
   delay_us(2);
   output_low(GLCD_E);
   delay_us(2);
   output_high(GLCD_E);       // Pulse the enable pin
   delay_us(2);
   data = input_d();          // Get the data from the display's output register
   output_low(GLCD_E);

   output_low(GLCD_CS1);      // Reset the chip select lines
   output_low(GLCD_CS2);
   return data;               // Return the read data
}

#endif
Bilginin Efendisi Olmak İçin Çalışmanın Kölesi Olmak Gerekir

RaMu

Pardon değişiklikleri zaten gerekli kütüphanede yapmışsın,
istersen isis çizimini gönder bende deneyeyim.
Sorularınıza hızlı cevap alın: http://www.picproje.org/index.php/topic,57135.0.html

HeCToR

RAMU Karıştı iyice hangisinde yapmışım anlamadım  ;D
Bilginin Efendisi Olmak İçin Çalışmanın Kölesi Olmak Gerekir