[ÇÖZÜLDÜ] 4x20 LCD kontrast sorunu

Başlatan ziyaretci, 20 Haziran 2015, 22:06:47

ziyaretci

Merhaba, 4x20 LCD de kontrast sorunu yaşıyorum. Pot ile GND arasını sürdüm değişme gözlemleyemedi. Pot ile gerilim bölücü olarak vee 'ye giriş verdim yine değişme gözlemleyemedim. Allahtan karakterler okunacak kadar bir kontrastı var. Neden ayarlayamıyorum anlayamadım bir türlü. Arka ışığı parlaklığını yine pot ile ayarlıyorum. VEE(v0) direkt toprağa bağlıyorum yine bir değişme olmuyor.

Acaba LCD 'nin kontrast bölümü mü bozuk? 

Var mı böyle bir sorunla karşılaşan?

mesaj birleştirme:: 20 Haziran 2015, 22:08:27

Veya bu kontrast katı kolay bozulabilecek bir şey mide farkında olmadan bozdum?

sadogan

Bazı lcd lere negatig gerilim vermek gerekiyor.

ziyaretci

:( şans yok bilader, sen bütün devreyi pozitif beslemeye göre tasarla bas, al sana son dakika golü..

Hocam devreyi bozmadan nasıl bir çözüm üretebiliriz peki? Böyle bir ihtimal var mı?

OG

Alıntı YapBazı lcd lere negatig gerilim vermek gerekiyor.
Durum bu ise 34063 ile veya 555 ile küçük bir negatif gerilim ureteci ilave edilebilir.
FORUMU İLGİLENDİREN KONULARA ÖM İLE CEVAP VERİLMEZ.

CLR

Başka lcd yok mu deniyecek veya lcd'nin ismi cismi, datasheeti, lcd varsa önce doğrudan kontrast ucunu 100ohm-1k arası dirençle şaseye bağla ekran çok açıktan, çok koyu olmalı.

Eğer kesin lcd negatif voltaj istiyorsa ve lcd'yi değiştiremiyorsan(başka marka kullanamıyorsan) devreyi bozmadan yapman güç,
1) en basit ve en ucuz olanı, 50-100khz pwm ile negatif gerilim oluşturmak, 2 diyot, 2 kapasitör gerekir,( ve kontrast ayarı için trimpotta gerekebilir)   
Bunun için işlemciden pwm çıkışı almalısın
2) veya 7660 gibi voltaj invertör kullanman gerekecek , chip + 1-2 kapasitör yeterli

Ben olsam lcd modelini değiştirirdim, çoğu 4x20 pin to pin uyumlu
Knowledge and Experience are Power

ziyaretci

LCD modeli "jhd 204A" datasheet örneğine baktım, fakat bir şey göremedim negatif voltaj ile ilgili.

CLR

Ben o lcd'yi bir projemde kullanmışım, şematiklerden baktım, kontrast için vdd ile ground arasına, 10k+470ohm ile istenilen kontrast ayarı yeterli olmuş 

Edit : aşağıda da trimpot/pot ile kullanmışlar
http://www.instructables.com/id/PCB-for-Conways-game-of-life/step3/What-you-will-need/
Knowledge and Experience are Power

ziyaretci

Hocam sorunun, çözümünü  bu(http://www.wabbitwanch.net/blog/?p=972) adreste buldum. Kontrast ucu lcd üzerinde yer alan işlemciye bağlı değilmiş. Bağlantıda yer alan bağlantıyı yaptım sorun çözüldü, normal pozitif gerilim ile kontrast ayarı yapabiliyorum.

Yukarıdaki bağlantı çöp olabilir diye;

Alıntı YapJHD629 JDH204A Contrast Fix
Post Views: 178
Sometime in the last year or so I picked up some LCDs 4×20 for the Arduino. Since I wasn't always buying from the same source, I typically got different LCDs from time to time.

One particular batch of 4x20s was marked JDH629-204A on the back and JDH 204A on the front.

(Resim gizlendi görmek için tıklayın.)

I wasn't using these displays on a parallel connection but with I2C backpacks. YWRobot, WideHK, AdaFruit backpacks to name a few. However, there was a contrast adjustment problem. The backpacks with contrast controls did nothing. The LCD modules were made with fixed contrast. Bone heads.

On the surface, the contrast wasn't all that bad but, well, when you know something is supposed to be adjustable (according to the data sheet) and it's not, you have to fix it.

I remember at the time I contacted the eBay seller and complained of the contrast control, or lack thereof. Of course, they knew nothing about it. No surprise there either. Many of the Arduino bits and pieces sellers on eBay have no clue about what they are flogging. So I tossed them into the parts bin until I got time to look at them.

Months have gone by and I finally needed to use one and so...out it came and then I instantly remembered the contrast issue. If you do a search for JDH204 contrast you'll find all kinds of wrong information on how to "fix" it. Guys have swapped the power pins around (not a good idea) or added in a resistor (R1 on the back of the JDH204A PCB).

As it turns out, R17 is the culprit that's setting the contrast. Adding a resistor to R1 does nothing. R17 is a 1K, one side is the "contrast" the other is gnd.

To fix the display, you need to remove R17 and solder in one jumper. In the photo you can see I removed R17. Then you solder a jumper from the RIGHT PAD of R1 to the RIGHT PAD of R17. The left side pads of R17 and R1 are not used.

Looking from the top edge of the board shows this a little clearer.

The area you find R17 and R1 are top right on the back of the PCB. You can just make out my jumper at the top right corner of the PCB.

Once this is done, you'll have contrast from normal:

To major contrast:

And of course, you can lighten the contrast so much the printing doesn't show at all.

Thus if you have one of these problem displays, want to use a backpack, control the contrast, you can with this simple modification.

mesaj birleştirme:: 21 Haziran 2015, 12:56:13

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Şu küçücük bir sorun bile neler öğretti insana.