DLL ve Bitmap

Başlatan z, 10 Ekim 2015, 17:57:28

z

Bir DLL fonksiyonu yazıyorum. Ama beceremedim.

Fonksiyon bir TBitmap değişken oluşturup bunun içine diskteki bir bmp.dosyayı okuyacak.
Daha sonrada çağıran fonksiyona bmp değişkenin adresini gönderecek.

Ana program dll fonksiyonu çağırıp gelen pointerdaki veri sayesinde picturebox içine resmi basacak.

Yardım edecek varmı?

Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

fatih6761

@z hocam Delphi zorunlu mu? Bir de bu yöntem memory leak'e sebep olabilir. Fonksiyon nesne yaratırken heap'ten bellek ayıracak. Çağıran fonksiyon bu bellek alanını free etmeli ya da DLL unload fonksiyonu (otomatik çağrılır destructor gibi) belleği serbest bırakmalı. Bunun dışında basit bir işlem hocam.

z

#2
Dll dosyadan bmpyi okuyacak ve program kapannıncaya kadar hafızada kalacak.

Bir iki örnek buldum onları bir deneyeyim. İşe yaramadı.

Amacım Ana programda grafik vs işleri ile uğraşmamak. Dll grafik işlerini halletsin istiyorum. Anaprogrodamdaki pixturebox dll tarafından kullanılsın.
Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com

boreas

Buradaki mantığı çok anlayamadım resim dosyasını açıp ana programda basması için dll yazmak istiyorsunuz. Ana programın basmasının ne tür bir sıkıntısı var ? grafikle,  motor kısmı ayırmak istiyorsanız motoru servis olarak yazıp grafik arayüzü ile iletişim kursa daha iyi olmaz mı ?

t2

Servislik durum yok. Thread doğru şekilde kullanılırsa yetecek ve artacaktır.

z

Alıntı yapılan: boreas - 10 Ekim 2015, 22:30:05
Buradaki mantığı çok anlayamadım resim dosyasını açıp ana programda basması için dll yazmak istiyorsunuz. Ana programın basmasının ne tür bir sıkıntısı var ? grafikle,  motor kısmı ayırmak istiyorsanız motoru servis olarak yazıp grafik arayüzü ile iletişim kursa daha iyi olmaz mı ?

İhtyacım kalmadı ama soru olarak kalsın.

Bana e^st de diyebilirsiniz.   www.cncdesigner.com